Kan avstandsforhold fungere? :O

Hei folkens! For dagens innlegg tenkte jeg å skrive litt om hvordan man kan ha et lang distanse forhold. Ja, det er veldig mulig <3 Jeg var på utveksling i Nederland i en uke og møtte kjæresten min ^^ Vi har vært sammen siden 2014 ! 


<3 Rotterdam, Nederland <3 

I starten var det ikke mange som hadde troen på at forholdet kom til å vare. “Nei… avstandsforhold er for vanskelig” fikk jeg høre mange ganger. Eller “OII! sååå langt unna, er ikke det litt vanskelig?”. Svaret er: Ja, det er utfordrende å ha avstandsforhold.


R-dam, Nederland <3 

Jeg var heldig og hadde en venninne som også hadde en kjæreste fra utlandet. Så vi satt vel i samme “båt”.
I dag er ennå like trist hver gang vi må dra hjem( jeg flyr tilbake til Norge eller han tilbake til NL), for det kan være 3 måneder til vi ser hverandre igjen. Men jeg vil bruke dette innlegget til å gi noen korte tips til å få det til å fungere. 

  • Det kommer kanskje ikke som en hemmelighet at man må være dedikert selv til å ville få forholdet til å fungere. Men med dagens media og alle mulig forskjellige kommunikasjons midler er det lettere å ha et lang distanse forhold enn det var før. 

 

Mitt første tips er å #planlegge de neste møtene deres, så dere alltid har noe å se frem til. Dette gjør ting litt lettere! 

 

Et annet tips er å være 100% ærlige med hverandre. Altså, ingen hemmeligheter og dere må stole på hverandre. Dette er ekstra viktig for å få forholdet til å fungere og mye vanskeligere å vite alt som skjer når avstanden er stor. Blir du sjalu, vær ærlig. Dette gjelder også hvis du er engstelig/bekymret ^^ 

Med Facebook, Skype, appear.in, whatsapp og alt mulig har man vel ikke noen unnskylding til å ikke holde kontakt <3 Ja, det blir mye skyping og teksting. Ja det er mange ganger at man føler “shit jeg skulle ønske han/hun var her nå og opplevde dette sammen med meg”, men så lenge dere begge tenker at forholdet er verdt det. Så er det det. 

Ting man kan gjøre mens man er borte fra hverandre: 

  • Se film og serie sammen. Man kan se filmen eller serien “sammen” over skype ved at begge har samme tiden på filmen samtidig 😛 Da ser begge det som skjer i filmen på akkurat samme tidspunkt! Det finnes også linker online sånn at den ene styrer “youtube” videoen/filmen/serien. 
  • Spille spill. Det finnes mange forskjellige spill online, der man kan laste ned en link og spiller 1 er deg og spiller 2 er kjæresten online. Et eksempel er idiot-kortspillet. 
  • Lese sammen. Send over en artikkel eller en bok, og enten kan den ene lese eller så kan dere diskutere boken hvis den er spennende 😛 
  • Planlegg turer. Det er fantastisk å dra sammen på steder dere begge aldri har vært før 😀 

Den beste følelsen jeg vet er når vi ses igjen <3 

Hva tenker du om avstandsforhold? Vi blogges! 

#avstandsforhold #langdistanse #forholdiutlandet #tips #blogg #Nederland #forhold #kjæreste #kjærester #tur #gjøre #kandetfungere #møte #hverandre #utlandet 
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg