Nye folk i Den Haag

Hei fine! I går møtte jeg noen nye klasse kamerater. Vi har en Facebook gruppe og alle som skal starte på studiet er medlemmer. Vi avtalte å møtes foran universitetet. Veldig koselig gjeng. Jeg foreslo at vi burde ta oss en tur til stranda siden det var fint vær. Litt klein stemning i starten siden vi ikke kjente hverandre så godt. Det var bare de som kunne som kom, men det var planlagt ganske hurtig så de fleste hadde planer.

Alle som møtte opp var jenter og det var flere som kunne i dag(søndag) men jeg hadde allerede avtalt med en jente å møtes så vi tok hele greia på sparket og kombinerte møtene med de andre.

Til sammen var vi 6 jenter. Det var helt stappfullt med folk på trikken på vei til stranden.

Alle jentene kom fra forskjellige land. 1 fra Russland, 2 fra Bulgaria, 1 fra Romania, 1 fra USA og meg fra Norge.

Jeg var veldig glad for at jeg hadde på meg playsuit fordi det var utrolig varmt. En av jentene hadde på seg cardigan og jeg skjønner inne at hun klarte! det var over 30 grader. Men deilig var det på stranden. Det blåse en fin bris ved vannet

Vi fortalte hverandre historier om hva som var vanlig i deres land. Hva de synes om Nederland og hvorfor de valgte å studere her. Hva de tenker om studiet og hva de liker å gjøre. Hvordan det er å bo med andre som romkamerat. De fleste hadde samme leilighet med en annen mann/gutt. En av jentene bodde med 13 andre. Hun hadde eget rom og bad men måtte dele kjøkken.

Vi spise is og slush. Noen var mer sultne så de valgte pomme frites. Det ligger masse butikker og forskjellige restauranter her. Stranden heter Scheveningen. Jeg var her også med venninnene mine før sommeren startet.

Her kommer noen bilder fra i går:

Her sitter jeg på toget på vei til Den Haag.

Jeg var ganske nervøs i starten, men det gikk bedre når vi ble bedre kjent.

Etter stranden dro vi på litt shopping, også dro vi hjemover. Veldig hyggelig møte.

På mandag starter introduksjonsuken. I neste innlegg, som kommer senere i dag, skal jeg skrive om hva som kommer til å skje. Stay tuned!

Hva gjorde du i går?

Vi blogges <3 -Alissa

#denhaag #haag #scheveningen #nyefolk #studie #stranda #vann #bilder #introuke #universitetet #jenter #Russland #bulgaria #norge #romania #usa #møtte #varmt #vær #hyggelig #shopping #blikjent

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg