Månedene som gikk (Januar og Februar)

Hei fine! Forrige uke fikk jeg vite at jeg har blitt styremedlem i HEBOS. Dette er en studentforening som er dedikert til studiet mitt. Det blir spennende å se hva min jobb kommer til å bli. De har allerede lagt meg til i gruppechatten og neste uke skal vi ha det første styremøte. 

I januar fikk jeg besøk av søsteren min i Amsterdam. Hun skulle på et event i Nederland så da fikk vi muligheten til å ta en middag og shoppe litt. Det var også i januar at jeg bestemte meg for å bestille billetter til Norge. Mest på grunn av at det ble billigere og jeg visste hvilken uke jeg hadde fri.

Jeg snakket med tvillingen min C som hadde dratt på browrehab, også resultatet ble kjempe fint. Så denne uken mens jeg er på ferie så tenkte jeg å dra innom Oslo for å gjøre det sammen. Dessverre så ble hun jeg avtalte time hos syk og jeg hadde ikke tid til å dra neste gangen hun hadde ledig time. Men får håpe at jeg får muligheten en annen gang. 

Ellers så dro jeg på Harry Potter in Concert med venner og det var den beste frem til nå. Forestillingen er på et stort teater i Rotterdam, hvor de spiller av filmen til Harry Potter på skjermen og det er et helt orkester på scenen som spiller av alle sangene i filmen. Det var perfekt. Dette var den tredje filmen, og vi går på hver eneste film. Denne gangen så hadde de også kor som sang som engler. 

Jeg besøkte en annen by i Nederland sammen med en venninne, som jeg skrev om i et annet blogg innlegg. En annen helg dro jeg på bursdag som var ganske langt unna der jeg bodde. Bursdagen hadde veldig god mat og hyggelige folk. 

En venninne av meg skulle på ball så jeg stylet håret hennes, sånn at hun kunne fortelle til frisøren hennes hvordan hun ville ha det. 

I starten av februar så hadde jeg en business game som gikk ut på at vi måtte lage et produkt eller ha en ide som vi skulel fremføre for en jury. Det måtte være kreativt og realistisk. Dette var også karakter på så heldigvis gikk det bra. 
Jeg startet med Nederlandsk B1, og så langt går det greit men det er et vanskelig språk å lære flytende. Det er mange ord som er ganske likt norsk, så heldigvis har jeg fått mye hjelp fra vennene mine og jeg snakker bare nederlandsk med dem (hvis jeg klarer). 
Jeg begynte også med å ta mandarin og det er nybegynner så litt for lett, men jeg er sikker på at det kommer til å bli vanskeligere etterhvert. Jeg fortsetter også med obligatorisk fransk. 


Jeg elsker solnedgang. Det er så vakkert og perfekt til snapchat og instastory. 

I januar hadde jeg flere eksamener på en uke og noen ganger to på samme dag. Det var kaos i Nederland på grunn av at vinden var så ekstrem. Jeg fikk muligheten til å dra til flyplassen Schipol for å hente internationale studenter fra hele verden som skulle studere på universitetet i et halvt år. Det var kjempe hyggelig å se noen av dem igjen på festen som var arrangert av HEBOS. 

Hvordan har 2018 vært for deg så langt?

Vi blogges!
//A 

#2018 #januar #februar #somgikk #festen #bursdag #Nederland #Amsterdam #rotterdam #studere #studentiutlandet #ekstremvind #lærenederlandsk #mandarin #fransk #språk #internationalestudenter #student #universitet #iutlandet #utlandet #Norge 

 

2 kommentarer
    1. Så mye kult du har gjort de siste månedene! Og så spennende studier du tar, har selv aldri hatt et godt språkøre, så blir så fascinert av mennesker som klarer å lære seg andre språk.
      Ha en fin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg