Fikk mitt første års diplom

Hei fine!!! åååå for en super fin kveld. I dag hadde vi en første års diplom sermoni. I Nederland heter dette “propedeuse”. Utrolig utrolig at jeg fikk oppleve dette og at jeg var den aller første som ble lest opp og gikk på scenen. 

Først var det noen inspirerende taler og venner som hadde fått de beste karakterene fikk noe penger av universitetet som en liten gave. Alle fikk kjempe fine røde roser. Det føltes akkurat som når jeg var ferdig med videregående. Det er bare de som har fått alle poengene og bestått alle eksamene som får diplom. Det var mange som hadde så fine kjoler og kledde seg formelt. Alle professorene hadde dress eller formel kjole. Jeg hadde på meg lace kjole i mørkeblå. 

Etter sermonien fikk vi gratis drikke og fritert snacks som er veldig vanlig og typisk nederlandsk. Noe av det er for eksempel frikandel, krokett, bitterball og kylling nugget. Vi fikk også oste biter og pølse. 

Her kommer noen bilder: 

Etter dette dro vi hjem og bestilte pizza til kjæresten min sin familie og jeg. Det var så koselig at de kom på denne sermonien. Det betyr så mye for meg. Familien min hadde dessverre ikke anledningen til å komme. Samtidig er ikke dette veldig vanlig i Norge. 

Beklager for dårlige bilder men de ble tatt med telefonen og belysningen var heller ikke den beste. Kjæresten min filmet også sermonien med kamera mitt så dermed ble det vlogg. Dette er noe jeg virkelig ville vlogge fordi det er så spesielt. 

Av 500 studenter var det 120 som fikk diplom. 

Vi blogges <3 
// Alissa 

#Nederland #propedeuse #ceremony #firstyeardiploma 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg