Trening på 7 minutter

Hei fine! Siden det er liten tid til å trene akkurat nå. Selv om jeg ønsker å kunne gjøre mer enn å gå til metroen så følger jeg gratis apper som gir ideer til lette treningsmetoder man kan gjøre hjemme. Her kommer bilder: Dette innlegget er ikke sponset. Men jeg fikk ideen fra en instagram rekla...

Oppdatering.

Hei fine! Jeg begynner å få mer grep på skole hverdagen. (Ønsker jeg å tro) og savner Norge. I det siste har det regnet skikkelig mye her i Nederland. Men heldigvis skinner solen i dag. Paraplyen min vridde seg rundt på grunn av sterk vind. Hehe flaut.Ellers så er det en del lesing til hver forel...

Selger klær i utlandet

Hei fine! I dag har det både vært en del avslapning siden det er søndag men også lesedag. Man finner ut at det er best å lese når man kan.Nå som jeg bor i Nederland har jeg også kjøpt en del klær som funker bedre for omstendighetene. Mange av klærne jeg selger bruker jeg ikke i det hele tatt og r...

Uken som gikk #4

Hei fine! Denne uken har gått både fort og sakte. Det har vært lange dager på universitetet og en del å lese allerede den første uken.   Ukens høydepunkt: starten på universitets livet. Det er deilig å endelig starte med studiet og ikke bare høre om hva som kommer til å skje. Veldig gøy å ...

Fantastisk opplevelse!

Hei fine! På fredagen var jeg i Rotterdam og dro på Harry Potter i konsert. Fantastisk opplevelse med orkester som spiller alle sangene i filmen samtidig som at filmen går på storskjerm. Akkurat som kino. Helt sinnsyk opplevelse. Gleder meg masse til den neste filmen blir spilt. Den aller første ...

Første offisielle skoledag

Hei fine! Timeplanen har blitt gitt ut og i dag sluttet jeg 18:00. Nå er jeg på vei hjem og skal spise en god middag. Har ikke spist siden lunsj. I dag hadde jeg fransk og Nederlandsk og cultural dimensjon of Europe. Jeg måtte vente i to timer på at neste time skulle starte men det gikk bra fordi...

Introduksjonsuke! Hva skjer?

Hei fine! Dagen i dag gikk så utrolig fort at jeg nesten glemte at jeg skulle poste hva som kommer til å skje denne uken.I dag var det registrering av studenter og koble seg til på nettet. Registrere seg inn på hvilke klasser vi skal ta. En god måte å sørge for at de som skal studere der kommer p...

Nye folk i Den Haag

Hei fine! I går møtte jeg noen nye klasse kamerater. Vi har en Facebook gruppe og alle som skal starte på studiet er medlemmer. Vi avtalte å møtes foran universitetet. Veldig koselig gjeng. Jeg foreslo at vi burde ta oss en tur til stranda siden det var fint vær. Litt klein stemning i starten sid...

Mange følelser

Hei fine! Introduksjonsuken min er allerede på mandag og jeg har så mange følelser. Alt er spennende, men jeg gruer meg.Jeg har allerede vært i den nye byen en gang og gikk feil vei i nesten en time. Jeg var der for å kjøpe bøker. Det regnet og skoene mine ble ødelagt. Hehe. Litt av en opplevelse...

Innkjøp fra IKEA

Hei fine! I går var jeg på IKEA i Nederland og selvfølgelig var det helt likt som Norge. Men her kommer hva jeg kjøpte. Jeg kjøpte som alltid mye mer enn det jeg planla. Hovedgrunnen var fordi mye var på salg og billig. Nå som skole snart starter så begynner man å se litt og litt hva man trenger ...

Hvilke navn tenkte jeg på før Navnbytte?

Hei fine! Håper du har en veldig fin dag. I dag tenkte jeg å skrive litt om hvilke navn jeg tenkte på å endre navnet mitt til før mitt endelige navn kom på plass. Og litt hvordan jeg kom frem til Alissa.Kanskje du vet det eller kanskje ikke så har ikke navnet mitt alltid vært Alissa. Jeg endret n...

Gratulerer med dagen verdens beste tvilling!

Dette innlegget er dedikert til Caroline . Hun betyr alt for meg og er min aller beste venn. Vi har alltid hverandre og opplevd alt sammen. Unntatt nå som jeg har flyttet til Nederland. Vi opplever ikke første skole dag på universitetet sammen men jeg er hundre prosent sikker på at det kommer til...

28 produkter fra makeup revolution

Hei fine! Det var rene jul i august her om dagen. Rett etter at jeg kom hjem fra Sveits så hentet jeg pakken min hos naboen. Jeg hadde bestilt en advents kalender fra makeup revolution før jeg skulle på reise. Håpet selvfølgelig på at den skulle komme før jeg dro, fordi de jeg hadde chattet med o...

5 ting jeg elsker med snapchat

Hei fine! Nå sitter jeg og ser på youtube videoer, mens jeg skriver dette innlegget. I dag hadde jeg lunsj med noen venner. Spiste en skikkelig god biff med pomme frites. Hehe. De andre hadde sandwich. De fleste nederlendere liker å spise brød til lunsj. Personlig foretrekker jeg og sier ikk...

Borte bra men dere vet

Hei fine! Etter en enda gang med lang buss tur var jeg klar for å avslutte ferien. Det har vært en sinnsyk opplevelse. Jeg har aldri reist til så mange land samtidig på en så kort tid. Det var mye å holde styr på og definitivt mye lærdom i dette. Blant annet : ikke gå på en buss tur som varer i 1...

Trodde jeg var ferdig med Berlin

Hei fine! Helt utrolig hvordan jeg trodde at var ferdig med Berlin. Jeg har sett mye på de få dagene, men heldigvis tok vi oss en tur i går kveld rundt i byen og gikk på museum øya. Vi gikk inn i en katedral, og trengte bare å betale 5 euro for å få panorama utsikt over hele byen. Det var en Veld...

Bildedryss Berlin, Tyskland

Hei fine! Som jeg sa i forrige innlegg så kommer noen bilder fra Berlin nå. Utrolig herlig by. Det aller siste bilde er deler av Berlin muren og jeg ble overrasket over hvor mye tyggis som var på dem. Bare tusener på muren. Litt ekkelt egentlig.   Hvis du vil shoppe i Be...

Nest siste destinasjon

Hei fine! Akkurat nå er jeg i Berlin, Tyskland. Tiden går så utrolig fort og snart starter det nye skole året, ferien er snart over og jeg har vært i over 5 land. Wow... dette er den nest siste destinasjonen før vi igjen reiser til en annen by og et annet land. Fra Praha til Berlin tok det 4,5 ti...

Båt tur i Praha video

Hei fine! Akkurat nå lastet jeg nettopp opp en ny video på youtube kanalen min hvor du kan se reisen fra Italia til Praha og båt turen vi var på. Du kan se linken på denne linken:Praha Reisen Håper du likte videoen og vi er nå på vei til Berlin, Tyskland. Har du vært i Berlin før? Vi blogges <...

Bildedryss Praha, Tjekkia 2017

Hei fine! Håper du har en veldig fin sommer. I dette innlegget tenkte jeg å laste opp noen bilder fra mine dager i Praha, Tjekkia. Dette er en Vidunderlig by. Utrolig lett å komme seg rundt. Jeg elsker at det er mange ting som er billigere enn vanlig. I hotellet jeg bor i har vi nok av plass. Jeg...

Etter 6 timer med tog fra München

Hei fine! Etter 6 timer med tog fra München er jeg i Praha, Tjekkia. Min kjære og jeg skal være her i noen dager før turen igjen går videre. Det har vært noen spesielle dager. Når vi ankom Praha var det rett til hotellet fordi det allerede begynte å bli sent. Heldigvis rakk vi å ta en rask middag...

13 timer med buss

Hei fine! Fra Nederland til Sveits filmet jeg deler av turen og lagde det til en video. Nå ligger den ute på youtube kanalen min Alissa C. Klikk på linken under hvis du vil sjekke ut hva vi så i Italia. Og linken under er 13 timer i bussen. Sveits Men Mest Italia 13 Timer I Bussen Neste video bl...

Da går turen videre

Wooow Italia var fantastisk! Savner det allerede. Vi sto opp tidlig for å spise frokost og måtte raske oss til Verona. For å ta toget videre til München. Det var over 6 timer med tog det. På høyttaleren sa de at restauranten på toget ikke hadde noe mat... bare drikke. Så vi var rimelig sultne når...

Bildedryss Roma, Italia

Roma, Italia dag 1

Det er en utrolig vakker by. Endelig var vi framme i Italia. Vi brukte hele dagen til å gå rundt i byen. Blant annet så jeg trevi fontenen og Colosseum og det var vanvittig stort. Masse turister og folk som ville selge ting hele tiden. Vi kjøpte et dagskort for 7 euro sånn at vi kunne ta så mye m...

VANT !

(ikke sponset) Før jeg flyttet til Nederland så hadde Asker Kino premiere på Baywatch og ved denne anledningen ville holde en konkurranse i samarbeid med Egon og Risenga Svømmehall. De skulle slippe ned badeballer og på noen av badeballene var det noen av dem som hadde "premie" klistret på....

Er MacBook Pro verdt pengene?

Jeg har sett i det siste at det er veldig mange som kanskje ønsker å kjøpe ny laptop eller tenker på å kjøpe før skolestart. Siden det er nytt år så kan det være lurt å ha en laptop som fungerer 100%. Her er mine erfaringer. Mine erfaringer med MacBook Pro er at det er verdt pengene....

Uken som gikk #3

Her er hvordan uken min har vært.  Ukens høydepunkt: shopping i Rotterdam, Nederland. Elsker å shoppe i denne byen og hvis du vil sjekke ut 5 av tingene jeg kjøpte kan du se det i mitt forrige innlegg.  Ukens prøving: ny leppestift jeg kjøpte her om dagen, som man kan se på forrig...

Endelig Juli

Utrolig deilig at det er mange ting å glede seg til denne måneden. Veldig spennende for endelig skal jeg snart på interrail og siden jeg elsker å reise er dette definitivt den beste måten. I 2 uker skal jeg innom Zurich, Roma, Praha, München og Berlin. For de som ikke vet hva interrail er så er d...

Uken som gikk #2

Håper alle har en hatt en fin uke <3 Ja jeg vet at det er midt i uken nå, men siden jeg ikke har gjort så mange av disse tenkte jeg "why not" :P Denne uken har vært veldig fin, og selvfølgelig har jeg oppdatert bloggen hvis det har skjedd noe spesielt!  Ukens opptur : Besøket...

Video blog #11

I dag lastet jeg opp en ny video <3 for de som følger meg på snapchat eller instagram er ikke dette noe nytt men tenkte at jeg skulle dele den fordet :D Det jeg liker godt med å filme og lage videoer er at jeg kan se hva jeg har gjort også dele det med de som lurer på hvordan det går ^^  ...

Siste på instagram

Hei folkens! Denne gangen tenkte jeg å skrive et raskt innlegg om instagrammen min og legge ut bilder som jeg har lagt ut sist :D Hvis du vil følge meg på instagram : Septality <3 og ikke minst skrive litt om bildene, kanskje litt rart å skrive ting om bilde på instagram men kanskje derfo...

Tanker

Akkurat nå ligger jeg i sengen og prøver å slappe av. Men det er så utrolig mange tanker som svirrer rundt i hodet. Etter å ha flyttet til Nederland har tiden gått utrolig fort og jeg har allerede bodd her i en måned :O (om tre dager). Føler meg mer og mer komfortable med språket, men fortsatt ma...

Ute med jentene <3 Nederland

Utrolig hyggelig middag med jentene i dag ^^ Vi var på en restaurant i Den Haag (The Hague) rett ved siden av stranden! :D  Jeg startet turen med å møte alle sammen på Blaak stasjon og tok toget inn til Den Haag, for å ta trikken videre til stranda "Scheveningen"! <3 LOV...

EN PERFEKT GAVE?

(ikke sponset) Så her om dagen kom jeg over noen utrolig fine kjeder <3 du har universet og forskjellige typer natur! Det er så utrolig mange valg muligheter. Etter jeg fant kjedene så kontaktet jeg nettsiden og spurte om jeg kunne bruke bildene deres ^^ jeg ble utrolig glad for at d...

En dag i Nederland vlog<3

Ny vlog video på youtube kanalen, hvor jeg forteller litt oppdateringer i livet mitt! <3 Tenkte at det kunne være hyggelig for bloggen og se hva jeg gjør også til vanlig. ikke bare det jeg skriver på bloggen :D  Videoen er på engelsk!   Dette er vlog nr.10 <3 Veldig kort, m...

Vlog video #9

I går lastet jeg opp en ny video på youtube <3 Du kan sjekke den her:   Jeg synes det er så gøy når jeg lager disse vloggene. Denne handler om reisen til Nederland når jeg flyttet og en nederlandsk delikatesse jeg spise, litt om et blogg innlegg jeg skrev og andre ting ...

Uken som gikk

Forrige uke har vært litt opp og ned <3 så her er bloggposten jeg skrev på søndag, men ikke fikk tid til å publisere ^^  Ukens Høydepunkt: Jeg er ferdig med å pakke og er klar til å flytte til utlandet. Det tok sin tid, men heldigvis er det ikke så langt unna så hvis det skulle være noe ...

Kjære leser

Det er vanskelig å blogge hver eneste dag. Det står veldig stor respekt for de som klarer å gjøre det hver eneste dag i flere år. Det å kontinuerlig skrive på bloggen og skrive om noe nytt og interessant er vanskelig. I hvert fall i starten legger jeg merke til.  Man vil prøve å skrive om...

nei, ikke nå igjen

Hvert eneste år er det Eurovision! I år var den holdt i Kiev, Ukraina med tema "Celebrate diversity" <3 Alltid etter Eurovision blir jeg helt hekta på sangene <3 Jeg prøver hvert fall å få til å se på hvert eneste år, og hvis ikke på dagen så ser jeg på reprisen. I år var det trist ...

Nå kan jeg endelig...

Slappe av! Sitter her med null sminke, kobler av 100% og tenker at i morgen skal ting bli gjort. Men i dag skal jeg bare sitte i sengen og slappe av. Det er vanskelig å koble av om dagen, fordi det er mange ting som skjer. Det føles ut som om det ikke lenger er 24 timer i døgnet og nettopp d...

Litt utradisjonell 17.Mai!

I går var en veldig fin dag <3 kunne høre kanonene fra Skaugum klokken 07.00, men rart at det ble skutt 6 eller 7 ganger :P  Tok på meg sminken, og blå klær :D Dro med meg kamera og vesken før jeg dro ned til stasjonen.  Senere hadde jeg middag med familien i Oslo. Maten var skik...

Kan avstandsforhold fungere? :O

Hei folkens! For dagens innlegg tenkte jeg å skrive litt om hvordan man kan ha et lang distanse forhold. Ja, det er veldig mulig <3 Jeg var på utveksling i Nederland i en uke og møtte kjæresten min ^^ Vi har vært sammen siden 2014 !  <3 Rotterdam, Nederland <3  I starte...

Hvordan starte en youtube kanal

I dag tenkte jeg å skrive litt om hvordan det er å være helt nybegynner på youtube. Kanalen min er fortsatt veldig liten, men jeg vil prøve å gi noen gode tips til den som tenker å starte.  1. Bare start. Ja, dette høres litt rart ut, men faktisk så er det bare å starte og feile. Et...

Ting du kan gjøre i Oslo HELT Gratis!

Hei dere!  Her kommer det noen forslag om ting dere kan gjøre i Oslo gratis :D Grunnen til at jeg kom på dette temaet var fordi jeg hadde venninner fra Nederland og USA på besøk i april og ville gjerne vise dem rundt i Oslo uten at det skulle koste altfor mye. Så her er en liste med ting ...

Begynne å blogge på norsk og min youtube kanal

Hei og velkommen til min nye blogg.  Så nå har jeg endelig bestemt meg for å bare hoppe i det og blogge igjen. Jeg har en annen blogg på wordpress men tenker at jeg var  litt for engstelig hver gang jeg skulle poste et nytt innlegg. Det kunne enten være om det jeg hadde skrev...

Ny blogg!

Velkommen til blogg.no! :) Dette er det aller første innlegget i din nye blogg. Her vil du finne nyttig informasjon, enten du er ny som blogger eller har blogget før. Trenger du litt starthjelp finner du våre hjelpesider her: http://faq.blogg.no/, og vår engasjerte supportavdeling er tilgjengel...
Alissa C

20, Asker

Hei Alissa her, jeg har flyttet til Nederland og elsker å reise <3 Her på bloggen skal det skrives om alle mulige temaer jeg kommer på og jeg blogger annenhver dag <3 Gjerne følg meg på instagram : alissa_.c