Hvilke navn tenkte jeg på før Navnbytte?

Hei fine! Håper du har en veldig fin dag. I dag tenkte jeg å skrive litt om hvilke navn jeg tenkte på å endre navnet mitt til før mitt endelige navn kom på plass. Og litt hvordan jeg kom frem til Alissa.

Kanskje du vet det eller kanskje ikke så har ikke navnet mitt alltid vært Alissa. Jeg endret navnet mitt i Mai i år og det var på samme tid jeg startet bloggen.

Grunnen til navnbytte var mange forskjellig men jeg kan sikkert skrive om det senere i et annet innlegg. Men i hvert fall var den viktigste grunnen at det føles riktig.

Foreldrene mine er vietnamesier og kineser så alle søstrene mine og jeg hadde asiatiske navn. Mitt var Jui (uttales You).

Listen er ikke så veldig lang, men jeg kan love deg at jeg gikk gjennom veldig mange navn før det stoppet litt opp på en liten liste.

1. Isabella

Jeg synes Isabella er et super fint navn. Kanskje fordi jeg elsket Twilight når jeg var yngre. Men det hadde ikke så mye å si mens jeg tenkte på dette navnet. Jeg ville jo kunne klare å identifisere meg med navnet "Isabella" også.

Dette er hovedgrunnen til at det ikke ble noen av navnene som kommer heller. Fordi det var litt vanskelig å føle at det passet. Jeg fikk mange forslag. Til og med fra den tiden før jeg tenkte på å bytte navn.

Blant annet var det en jente som sa at "Jui" var for vanskelig så hun ville kalle meg Jennifer. Da sa jeg at jeg ikke kommer til å klare å svare fordi det ikke er navnet mitt. Hehe.

2. Andrea

Jeg hadde ikke noen spesiell grunn til å tenke på dette navnet men jeg synes at det er et fint navn. Jeg kunne føle det litt på meg at jeg kanskje kunne hete Andrea. Så selvfølgelig ble det med på lista. Jeg har ikke så mange venner som heter Andrea heller.

3. Nathalie

Det viktige for meg også var at navnene skulle også høres bra ut på engelsk. Siden jeg visste at jeg skulle flytte til Nederland. Jeg synes Nathalie Portmann navn var fint, men det passet ikke helt til slutt.

4. Victoria

Dette navnet kom fra søsteren min faktisk. Familien hadde sine meninger og kom med forslag. Det måtte jo også være lett for moren min og kunne si navnet. Etter at jeg tenkte på dette så kom det mange tilfeldigheter med folk som også het dette. Eksempel i avisen, når søsteren min skulle sende en fil fra en annen jente på studiet hennes og på TV osv.. Hehe. Det var vel sikkert fordi jeg tenkte på navnet og ble mer obs på hvor mange som heter det. Selv har jeg ikke mange venner som heter det.

5. Melina

Litt uten om det vanlige. Jeg møtte en tysker som het Melina når jeg var yngre. Men ja dette navnet var ikke like populært. Jeg hadde jo også venner som hjalp meg med å tenke.

6. Anastasia

Dette er også et navn som er litt mer populært i utlandet. Men det var et navn jeg liker godt. Men vet ikke helt om at jeg likte ideen om at folk ville antagelig kalle meg Ana som forkortelse.

Til slutt kom jeg over Alissa. Jeg var ikke så veldig inn når det kom til youtube før i år. Plutselig var det mange youtubere som het dette men de var som regel fra USA og skrev det Alyssa. Jeg grublet på dette navnet mye. Og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har ingen venner som heter det samme. Navneendringen skjedde midt på natten mens jeg tenkte "nå bare gjør jeg det". Det tok ikke lange tiden før det ble offisielt. Lenger enn det tok for Caroline og Tina (tvilling og søster). For Caroline tok det to dager. Det tok vel over en uke for meg.

Det var også mellom Alyssa eller Alissa. Dette hjalp vennene mine meg med. Om hva som passet best til meg. Jeg beholdt i-en i navnet mitt hvertfall. Hehe.

Vil du bytte navn?

Vi blogges <3 – Alissa

#navnbytte #navneendring #navn #andrea #melina #anastasia #isabella #nathalie #victoria #victoria #best #identifisere #søsken #tvilling #tanker #offesiell #tid #erfaring

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg