Lærer mandarin

Hei fine! Samtidig som jeg lærer fransk og nederlandsk så lærer jeg også mandarin. Jeg er så heldig som har muligheten til å følge kurs i mandarin på skolen og at det ikke koster noe ekstra enn det jeg betaler for universitetet i Nederland. Jeg snakker kantonesisk hjemme med familien men det er et helt annet språk selv om det er “kinesisk”. Disse språkene er ikke det samme som norsk og svensk, hvor begge kan snakke til hverandre og forstå hverandre. Å lære språk er definitivt noe jeg elsker og jeg synes det er gøy når man mestrer språket og at man får en bedre forståelse av kulturen på denne måten. 

 Jeg var litt med på feiringen av kinesisk nyttår i februar. Veldig gøy! 

Jeg fikk denne av en venn i klassen. Det er vanlig å få penger ved nyttår. 


Det er mulig at dette faget varer bare dette semesteret . Det er fordi skolen må invitere eksterne forelesere for å kunne tilby dette kurset på skolen. Men jeg er glad for at jeg kan ta del i dette så lenge som mulig og at jeg får litt mandarin kunnskaper selv om det bare er for nybegynnere. Det er også morsomt at jeg får truffet andre studenter fra forskjellige studier og noen snakker kantonesisk også. I klassen er det studenter fra Frankrike, Nederland, Russland, Latvia, Spania, Ungarn og mange flere land. 

Vi snakker litt mandarin hjemme så nybegynner er enkelt så langt, men jeg har muligheten til å lære tegn og pinyin og masse informasjon, nettsteder og apper jeg kan bruke for å bli bedre når faget avsluttes. 

Lærer du noen språk?

Vi blogges!
//A

#Nederlandsk #fransk #mandarin #språk #nyttår #fag #universitet #nederland #utlandet #student  

2 kommentarer
    1. Jeg lærer meg norsk, og jeg håper at jeg kan bli perfekt i fremtiden 🙂 Jeg lærte litt mandarin på skolen i Australia, men jeg har glemt alt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg