Lærer Nederlandsk

Hei fine! I dag tenkte jeg å dele hvordan jeg lærer nederlandsk. Akkurat nå så følger jeg nederlandsk som et fag på universitetet ved siden av studiet og det hjelper veldig fordi jeg får lært meg det viktigste av grammatikk og hvordan språket er strukturert. Jeg er på nivå B1 som er “advance”. Jeg kan forstå språket godt, men jeg blir alltid sjenert når jeg skal snakke selv. Det er utrolig mange regler også enda flere unntak til reglene. 

Daglig snakker jeg Nederlandsk med vennene mine, på toget og på skolen. De er veldig flinke til å bytte over til nederlandsk hvis vi henger alene. Det setter jeg veldig stor pris på fordi da lærer jeg enda bedre og fortere. De synes også at det er veldig gøy at jeg prøver å lærer språket. Jeg har også en venninne som er min buddy i nederlandsk, sånn at hun kan hjelpe meg med nederlandsken og få extra poeng for det. Jeg snakker også nederlandsk hjemme med min kjæreste. 


En annen ting jeg gjør daglig er å lese avisen “Metro”. Dette er en gratis avis. jeg har et abonnement på en avis. Dette er avisen “ad.nl”. 

Samtidig hører jeg og ser på nyheter hver dag på telefonen, mens jeg sitter på toget eller hører på nederlandsk musikk. Artister som Famke Louise, B-brave og Guus for eksempel. På telefonen kan jeg høre på podcaster på nederlandsk som er gratis og det hjelper veldig med forståelsen. 

Jeg elsker å se på vlogger og jeg digger det er en nederlender som vlogger hver eneste dag. Hun heter “vloggloss” på youtube. 

Hva gjør du for å lære språk?

Vi blogges <3 
// A 

#nederlandsk #lære #hva #gjør #jeg #alissa 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg