Reise tips, spar penger

Hei fine! 

I dag tenkte jeg aa skrive mine top reise tips og kanskje det kommer flere senere. Jeg skriver fra et nederlandsk tastatur saa de siste bokstavene i det norske alfabetet er ikke tilgjengelig akkurat naa. Uff det er saa rart aa skrive paa denne maaten. 

Uansett tenkte jeg aa skrive de beste tipsene hvis du skal ut aa reise snart. For denne gang er det bare planlegging av turen. Jeg har nemlig lyst til aa dra til preikestolen en gang neste sommer kanskje, men det kommer ann paa prisen osv forst.

1. Sjekk flybilletter paa tirsdager

Av en eller annet grunn saa er tirsdager og noen ganger torsdager om jeg ikke tar helt feil de beste dagene aa sjekke flybillett prisene. De er som regel billigst paa disse dagene og da kan du spare mange hundrelapper 

2. Ikke refresh siden, Slett historien 

Nettsider har cookies som lagrer hva du har sokt paa og dette gjor at de kan sette prisene enda hoyere hvis de vet at du har sokt paa den byen eller de flybillettene for. Jeg har for eksempel sokt mange ganger paa Amsterdam og siden jeg bor her naa saa kommer det opp paa siden hvilken lokasjon jeg er i. Men hvis jeg setter det paa Incognito saa blir all historien slettet med en gang. Husker den ene gangen saa maatte jeg betale ekstra 300 kr for billettene fordi jeg var paa nettsiden litt for “lenge”. Uff jaja, men dette laerer man av. 

3. Bruk en annen nettside for hotel og fly

Noen ganger kan det lonne seg og bruke samme nettsiden, men som oftest faar du bedre dealer om du bruker en annen nettside. Selvfolgelig er det alltid greit med charter hvor du faar en pakke og kan betale med fly og hotel i samme slengen. Men Charter er som oftest litt ute av sesongen. Saa hvis du vil reise i sommerferien saa er det nok ikke like mange fly+hotell alternativer som i september osv… 

Haaper du synes dette var hjelpsomt 

Vi blogges <3
Alissa C 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg