Bøker du burde lese før sommeren er over

Hei fine! Velkommen til et nytt blogginnlegg her. Denne sommeren har jeg lest litt, men ikke så mye at jeg føler meg helt tilfredstilt. Jeg har veldig gjerne lyst til å lese mer. Men i dette blogginnlegget tenkte jeg å skrive ned mine bok tips til bøker vi burde lese før sommeren er ferdig. Når hverdagslivet slår til igjen så er det ikke så mange bøker jeg får lest annet enn skolebøker. Om dere er interessert så kan jeg filme en 5 minutters video på hvilke bøker jeg bruker på universitetet i Nederland. 

#1 1984 av George Orwell 
Denne boken har jeg fått som anbefaling av en venninne fordi dette er favoritt boken hennes. Det handler om en dyster spådom om hvordan fremtiden kommer til å bli. Det virker veldig spennende så jeg håper at jeg blir ferdig med denne før sommeren er over. 

#2 Game of Thrones bøkene
Etter at jeg leste første boken ble jeg så fasinert av hele handlingen at jeg så serien. Det var også akkurat på den tiden sesong 3 skulle komme ut og da ble jeg like “obsessed” som veldig mange andre i Norge var av serien. Jeg fikk også min tvilling søster til å se på det og når vi snakket om det på toget så var det flere fremmede på toget som ble med i samtalen og de hadde lest hele serien og visste hvordan det skulle gå. Nå har jo serie produsentene tatt enn egen handling sånn at folk ikke skal vite hva som kommer til å skje med karakteren men jeg gleder meg utrolig mye til den nye og siste sesongen kommer ut. Jeg lesten den første boken på engelsk og jeg la merke til med en gang at dette forbedret engelsken min. 

#3 Tusen strålende soler av Khaled Hosseini 
Denne boken fikk meg til å gråte. Den er så utrolig sterk og spennende. Om du ikke har lest denne boken så vil dette definitivt være en bok som kommer til å sitte igjen i tankene senere. Jeg har anbefalt denne boken til veldig mange og den ble utgitt i 2007. Personlig synes jeg at denne var bedre enn Drageløperen som er hans første bok. 

#4 Havets Katedral av Ildefonso Falcones
Denne ble også anbefalt av en annen venninne som leser utrolig mange bøker. Du kan få kjøpt denne på norli og tanum. Eller så kan du låne den på biblioteket. Dette er en historisk fiksjon. 

#5 The subtle art of not giving a f*** av Mark Manson 
Kanskje du har hørt om denne boken, eller kanskje ikke. Men jeg leste ut denne veldig raskt og jeg er ikke en person som leser fort. Den fikk meg til å tenke på mye som mange unge og voksne sliter med i dag. “Resilience, happiness and freedom come from knowing what to care about–and most importantly, what not to care about.” (bol.com) 

Andre tips til bøker som du kan lese denne sommeren er: 
– To søstre av Åsne Seierstad
– The good daughter av Karin Slaughter 
– Hobbiten av Tolkien 
– Harry Potter bøkene av J.K Rowling 
– The help av Kathryn stockett 
– Boktyven av Markus Zusak 

Jeg håper at dette var noen tips som får deg til å lese denne sommeren. Om du har noen anbefalinger som er veldig bra så gjerne skriv det i kommentarfeltet. 

Vi blogges ! 
A

#bøker #sommer #sommerferie #khaled #rowling #krim #fantasi #got #bok 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg