Kategori: Data og alternativer for skolestart

Hei fine! Velkommen til et nytt innlegg her. Så siden min søster nå jobber på en elektronikk butikk så får jeg en god inside av hva som er av bra teknologi akkurat nå. Derfor tenkte jeg at det var en god ide å dele forskjellige laptoper og dataer som er perfekt til skole start. Dette innlegget vil også innholde også alternativer til laptoper osv. 

Min #1 er jo selvfølgelig min egen baby Macbook Pro. Ja jeg har tidligere skrevet et innlegg (tror jeg) om at Macbook er verdt pengene. Det er en investering som jeg har tatt i mange år og grunnen til at jeg elsker den er nettopp på grunn av at service er bra og lang levetid. Jeg bytter ut macbook ca hvert 5-6 år, men jeg bruker mac-en flere timer om dagen. 


Denne filmen var bra så jeg vil anbefale den om du liker spennende filmer. 

Et annet alternativ hvis du ikke er så glad i Apple produkter, men er veldig glad i looken. (ja min andre søster liker ikke apple fordi hun foretrekker microsoft). Dette alternativet er Huawei Matebook x Pro. Det beste er 13″ som er standard, for min egen del synes jeg 17″ ble for stort og 11″ for lite, men du kan alltid gå til din nærmeste elektronikk butikk og sjekke ut str selv :D. 


Elkjop.no (Screenshot) 

Andre alternativer til din nye hverdag i skolegangen er ipad og chromebook. De har også alternativer som ideapad. Med Chromebook kan du ikke laste ned ting på dataen, men det finnes muligheter for word, excel ved å gå inn på google drive. Man må ha internett til en hver tid hvis du skal bruke den men den funker som en laptop, utenom at man alltid må ha nett rundt seg. Det var en av grunnene til at jeg ikke kjøpte chromebook var fordi jeg laster ned bilder og musikk på min bærebare pc og jeg foretrekker også å bruke den noen ganger offline (som på flyet og på toget). 

Ideapad og chromebook har de modeller som er alt mellom 2000 kr- 8000 kr og mer. Dette kommer selvfølgelig ann på modellen og hva som er inni og hva den kan gjøre osv osv…  

Den nye Ipad pro er veldig fin til multi-bruk. Hvis du er glad i å ta notater for hånd så er dette en mulighet med apple pennen. Tegne og skrive er et stort pluss og selvfølgelig har du de vanlige appene som du bruker på mobil tilgjengelig og internett med safari. For å laste ned “word” blir det bra å bruke OneNote eller EverNote til skole/jobb. 

Det er fordeler og ulemper med alle disse alternativene, men jeg håper at dette innlegget hjalp deg litt til å tenke hva som kan være fint til høsten. Om det er til jobb eller skole sammenheng så håper jeg at du finner et bra valg som passer for deg. 

Senere når vi kommer over til kategori: Teknologi så skal jeg skrive mer om andre teknologiske duppeditter. 

Vi blogges <3 
//A 

#data #teknologi #kategoriutfordring #ideapad #chromebook #macbook #pro #skolestart #høsten #alternativer #modell #elkjop 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg