Rastløs, i det siste har jeg

Hei fine! velkommen til et nytt innlegg her. Akkurat nå sitter jeg hjemme og har redigert ferdig en video og publisert den på youtube. Jeg føler at nå som jeg har vært på en ferie tur så blir jeg veldig rastløs. Takk gud for at det er enda en tur som skjer neste uke og at jeg skal noe spennende på fredagen. Jeg gleder meg masse til å utforske nederland mer. Varmen her er helt sinnsyk. Her er det 32 grader og jeg prøver å ta med meg viften overalt hvis jeg kan. 

Det er utrolig mange her som har kjøpt elektrisk hånd vifte hehe. Det går på batteri, men også tenker jeg på de som går med genser og bukse. Jeg har filmet et liten random vlogg hvor jeg har gått rundt på elkjøp og sett på ting haha også viser jeg dere hva de siste tingene vi så i budapest var. Utrolig vakker by og jeg anbefaler masse å dra til. 

 

Vloggen er på engelsk. Jeg tenkte på å starte en serie hvor jeg sjekker ut nyhetene i Norge og nyhetene her i Nederland også kan jeg både sammenligne og snakke om hva som er “news” i forskjellige land. Er det noe jeg leser hver eneste dag og til og med på facebook så er det nyheter. Jeg tenkte også å lage dette til en podcast serie, men som sagt er det bare tanker for nå. Jeg synes det er spennende dette med podcast og jeg elsker jo video allerede. Jeg lærer masse av det. Blant annet at jeg har dobbelhake når jeg filmer noen gang haha. Samtidig vet jeg ikke hvor vanskelig det er å redigere audio. Jeg vil jo ikke ha så mange ehmer og alle pausene når jeg stopper å snakke haha. men det må jeg bare venne meg til. 

Personlig så elsker jeg å høre på podcast og man kan lære mye kult på det. Blant annet kan man lære forskjellige språk og høre masse om historier. Det har blitt mer og mer populært og jeg digger at det er noe man kan gjøre mens man er på toget, bussen eller flyet. 

Jeg har lagt merke til at mange som ikke blogger eller lager youtube videoer eller poster bilder på instagram ikke skjønner hvorfor man burde. Jeg får mange ganger “hvorfor gidder du?” og jeg gjør det fordi det er hobbien min og jeg elsker det. Jeg liker at jeg kan se et raskt resultat og at jeg dokumenterer ting jeg har gjort selv om jeg selv føler at tiden går fort og at jeg ikke gjør noen ting. Det får meg til å føle produktivt hver dag og kjenne på mestringsfølelse. Timene har i det siste bare gått inn i hverandre og klokken er allerede 18.15 og snart er 05.08.2018 over. Om 11 dager blir jeg 21 år gammel. Definitivt følte jeg ikke det tallet med uff skremmende og spennende er det. Mixet følelser. 

Jeg har nettopp bestilt en student boks og jeg gleder meg masse til den kommer så jeg kan få vist dere fine lesere hva jeg fikk gratis hehe. Jeg bestiller denne boksen hvert eneste år og det som er så fint er at den er helt gratis for alle studenter i nederland. Jeg legger nok en video på bloggen, men det er nok en stund til jeg får den. 

Synes du jeg burde starte en podcast? 

Vi blogges <3 
//Alissa 

#blogg #youtube #video #podcast #varmen #rastløs 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg