Fiske

Hei fine! Velkommen til et nytt innlegg her. I dette innlegget fortsetter jeg med kategori utfordringen hvor jeg skriver om hvert eneste tema på blogglisten. Denne har jeg funnet på selv og jeg vet ikke om andre bloggere har gjort det eller om de gjør det. Men uansett dette innlegget skal handle om fiske.

Når jeg var yngre var vi på fisketur ganske ofte. Både med båt og fra bryggen. En gang dro jeg på isfisking og fisken var så stor at jeg ikke fikk dratt den opp selv. Det var utrolig kaldt ute også. Jeg var litt skremt Pga at det var hull i isen når vi bårret ned og personlig er jeg ikke så flink til å svømme. Jeg blir ganske redd når jeg ikke kan se bunnen og naturligvis var det helt sort under isen. Har dere sett den Harry Potter filmen hvor han svømmer ned til griffindor sverdet. Samme konsept og det hadde jeg aldri turt. Også skjedde selvfølgelig det jeg er mest redd for… å ikke klare å holde pusten.

En venn av meg fikk nettopp fisk på 10 kg. Wow. Og på nyhetene har de snakket om her i Nederland at det er en skyhøy interesse om fiske denne sommeren. Man ser utrolig mange langs veikanten og de fisker i kanalene. Moro å se.

Dette er på stranden i den Haag. Veldig fint og travelt sted nå på sommeren. Men litt langt unna der jeg bor.

Jeg elsker å fiske og synes det er veldig avslappende og jeg foretrekker fiske stang enn den lange tråden med mange fiske kroker på. Det er mange ganger jeg har opplevd å sette fast kroken på bunnen og tang og tare.

Personlig er jeg ikke så flink til å knyte på krokene så det blir bare en dobbel knyting som er raskt og enkel.

Liker du å fiske?

Vi blogges <3

//Alissa

#fiske #nederland #nyheter #isfiske

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg