UNG UTEN alkohol (20)

Hei fine! Velkommen til et nytt innlegg her. Snart blir jeg 21 år gammel og i løpet av mitt liv så har jeg bare smakt på alkohol et par ganger. Så i dag tenkte jeg å fortelle hvorfor jeg ikke drikker alkohol. Gjennom russetiden, ingen alkohol og ingenting når jeg er på fest heller. Det er så mange som forteller til meg “men det smaker så godt” og “men det finnes jo så mye forskjellig”. 

 

Personlig synes jeg at det er selve alkohol smaken som ikke er god. Det er ofte jeg brekker meg av ettersmaken hehe. Men selv om man er “ung” så betyr det ikke nødvendigvis at man ikke kan ha det gøy hvis man ikke drikker. Jeg sier ikke noe på at vennene mine drikker rundt meg men de vet selv at de ikke kan og kommer til å presse meg til å drikke. 

En annen grunn til at jeg ikke drikker er fordi jeg er litt kjedelig. Jeg blir faktisk trøtt og sovner. Noe som ikke er akkurat gøy på fest. Jeg blir også veldig rød som er ganske vanlig siden jeg er asiater. Jeg blir helt tomat. Ikke flatterende. 

Til og med uten alkohol drikker som champagne uten alkohol synes jeg smaker forferdelig. På nyttårsaften så skulle vi skåle men det var ikke akkurat en delikat drink. Så min kjære måtte drikke opp resten. Det samme var når jeg var ute på byen og fylte 18. Vi dro til chateau neuf, og hadde bestilt øl, men den drakk jeg ikke opp. 

Alkohol er jo også dyrt, spesielt i Norge. Nå som jeg bor i Nederland så koster det bare 30 kr for flasken osv… Jeg har ikke noe imot å gi en flaske vin til gave og jeg liker å gå inn på type vinmonopolet og se på flaskene. Fine design og sånt er det jo. 

Men man vet jo aldri.. kanskje jeg finner meg en drink som jeg liker etterhvert. Før så likte jeg ikke å drikke te og nå har jeg funnet meg en te type som jeg elsker. 

Det er veldig sjeldent at jeg går ut på byen i det hele tatt så jeg blir ofte invitert, men festene i Nederland starter jo så sent også er det vanskelig å komme seg hjem senere. Jeg hadde en veldig uheldig hendelse en gang som jeg sikkert kan fortelle i et annet blogg innlegg. 

Samtidig så trener jeg ikke så ofte, så jeg vil heller bruke kaloriene mine på Mcdonalds hehe. Det kalles jo ølmage for en grunn. Når det kommer til drikkeleker så er det definitvt ikke noe spennende å ha meg med. Det var en gang jeg var på en bursdag og det var en jente som ikke likte meg så godt, lite viste hun at jeg bare hadde cola i glasse, så vi spilte en drikke lek hvor man kunne velge hvem som drikker om man vinner runden. Selvfølgelig var alt på nederlandsk så jeg bare pekte random når det var jeg som hadde vunnet “runden”. Men hun pekte alltid på meg haha. Jeg ble ikke full, bare litt lei av å drikke cola. 

Drikker du alkohol? 

Vi blogges <3 

#alkohol #drikkerikke #vin 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg