Jeg testet Foodora, var det verdt det?

Hei fine! I går følte jeg for å teste ut en nettside jeg har sett overalt i Oslo og mange ganger her i Nederland. Vanligvis gjør jeg defintivt ikke dette fordi det er mye billigere å lage mat hjemme. Men jeg tenkte at det var spennende å prøve det ut. Dette innlegget er ikke sponset, og ingen av de forrige innleggene mine har vært sponset heller på bloggen hehe. 

Så når du kommer inn på nettsiden så velger du hvilket land du er i. Foodora har service i HongKong, Australia, Bangladesh, Sverige, Norge, Nederland, Frankrike, Italia, Romania og mange andre land. Etter dette stadiet skriver du inn din adresse og velger levering eller pick-up. Etter dette kommer det opp alle restauranter som er i samarbeid med Foodora og i nærheten av deg. I Nederland valgte jeg Saigon Food to go, som er en vietnamesisk restaurant jeg aldri har prøvd før. Jeg kjøpte pho og en nuddel rett til. Samtidig bestilte jeg vårruller fordi jeg elsker dem. 

Etter du har betalt kommer det en timer og du kan følge med på hvor lang tid og hvor sykkelen er på kartet. For meg tok det 26 minutter til maten kom. Det står også på nettsiden før du bestiller hvor lang tid det tar for maten å komme til deg. 


Screenshot av nettsiden. 

Step 4. Var at orderen har ankommet deg. 
Maten kom akkurat i tide og de brukte google maps så man kan følge med på kartet. Jeg kommer ikke til å legge det ut på bloggen bare sånn i tilfelle hehe. Det er jo adressen min som kommer opp og alt det der. 

Maten var veldig god og veldig imponerende pakket inn. Alt var separert og fortsatt veldig varmt. Det er vel fordelen med at restauranten var i nærheten av deg.

På toppen av siden står det at man kan fylle inn en søknad og bli en Foodora syklist. Du må være over 18 år for å søke. Men kanskje dette er en student jobb du vil ha?. Du kan jo velge selv skiftene dine osv.. Sjekk ut nettsiden hvis du er interessert. Jeg bare videreformidler hva som står på nettsiden hehe. 

Jeg har dessverre ikke noen bilder av maten, men det var restaurant mat i en takeaway pose. Så ikke veldig spennende bilde hehe. Jeg måtte også på trening innen 1 og 1/2 time så jeg måtte raske meg å spise og jeg fikk selvfølgelig ikke spist opp alt. Det var så mye mat. 

Pris messig var det billigere enn det var på restaurant. Ikke veldig mye billigere siden man må betale ekstra for at de sykler til deg. Men noen kroner billigere. Jeg har også ikke verdt på denne restauraten før men der hvor jeg vanligvis spiser koster det 120 kr og denne var det 100 kr. Pris på maten kommer selvfølgelig ann på de forskjellige restaurantene, så akkurat hva som står i Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger vet jeg ikke. Foodora leverer bare til disse byene ser det ut til. 

Jeg liker veldig godt oppsettet til siden fordi den var veldig enkel og rett frem. På siden kommer kategorier på hvilken type mat, og på den høyre siden kommer total pris. Dette er ikke noe man burde gjøre hver dag, men for eksempel på dager hvor man har det litt travelt og ikke har laget middag. Samtidig så er det fint å kunne spise annerledes mat som man selv ikke klarer å lage hjemme. Når det kommer til asiatisk mat for eksempel så er det mye tid og ingridienser for å lage vårruller. Nå er jo ikke jeg akkurat den beste til å lage mat hehe. 

Vil jeg anbefale denne nettsiden videre og føles den trygg? Absolutt. Alt funket bra og akkurat som det skulle. 

Har du bestilt fra denne nettsiden før? 

Vi blogges <3 
//Alissa 

#foodora #erfaring #prøver #mat #nettside 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg