Er dette den nye trenden? Barneforbud på restaurant?

Hei fine! I dag omtalte vg i artikkelen sin HER. om en restaurant i Tyskland hadde satt en aldersgrense for å spise på restauranten. Altså jeg har skjønner at barer og utesteder som selger alkohol gjerne vil at mindreårige ikke skal ha tilgang. Altså med 18 års aldersgrense. Men er dette virkelig den nye trenden? Å forby barn på restaurant?. Ifølge restauranten har de fått mye støtte, faktisk over 1000 emailer om at dette er bra og at voksne ikke burde bli plaget på restaurant. At servitørene blir barnepassere fordi at foreldrene ikke tar ansvar. 

hmmm Dette har jeg tidligere ikke hørt så mye om. Men jeg synes jo at det selvfølgelig er trist. Jeg håper ikke at dette blir en trend fordi det kan da bli vanskelig for foreldrene å ville ta med barna sine ut på en fin restaurant en kveld. Eller på restaurant generelt om dette blir det nye “normale”. Altså de satte aldersgrensen på 14 år. Det er vel kanskje litt rart? Og hva kan en baby som sover i vognen gjøre? Altså når man er 13 år for eksempel så ser jeg ikke ofte at de kaster mat og lager bråk på restauranten selv om klokken er 19.00. Jeg synes det blir trist. Restauranten het “Bestemors kjøkken”? 
Det er foreldrene sitt ansvar å passe på at barnet ikke lager restauranten til en lekeplass. Altså, jeg bare håper ikke at dette blir en trendy greie som alle restauranter vil ha. 

Videre i artikkelen skriver de om ferie steder som er for voksne. Personlig synes jeg at det blir litt annerledes. Grunnen er at når man drar på ferie så er det ikke alle ferie destinasjoner som passer til barn rett og slett. Hvis det ikke er noen steder å leke eller bare spa og basseng så kan det hende det ikke passer akkurat for barn som liker å leke og hygge seg høylytt. Eller om ferie steder som er ment for folk som fester.

Jeg har en nevø og jeg tenker på han når jeg skriver dette innlegget. Hva om min søster og jeg ikke hadde muligheten til å spise middag sammen ute fordi restauranten forbyr barn. Jeg skriver ikke dette innlegget bare fordi EN resturant i Tyskland gjorde det, men man vet jo ikke om dette plutelig blir en trend i Norge. For eksempel Fridays, Olivia eller Jensen bøffhus kan jo hende det skjer der også. Jeg håper ikke at dette skjer. Jeg håper at dette ikke blir en trend. 

jeg kan allerede tenke meg at det allerede er vanskelig å finne tid til å dra på restaurant som foreldre. Blant annet med jobb og passe barna og hvor dyrt det kan være å dra ut å spise eller finne tid for den slags skyld. Min søster ville aldri tenkt seg å dra noen steder uten sitt barn. Selv om bestemor kan passe på. 

Dette er definitiv vanskelig å debatere om fordi ikke alle barn er bråkete og kaster mat, og ikke alle er stille og sitter rolig. Dermed blir det løsningen å forby alle barna…. Jeg tenker for eksempel på om hvis jeg skal på ferie med min søster så kan vi ikke spise på et populært sted fordi de forbyr barn. 

Restauranten har også fått kritikk i følge artikkelen. 

Hva tenker du om dette? 

Vi blogges <3 
Alissa 
#restaurant #barneforbud 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg