Første universitetsdag i morgen

Hei fine! Er det bare meg som alltid ligger oppe lenge dagen før første skole dag. Ferie har vært så fantastisk så jeg gruer meg litt til stress og travle dager. Jeg skal definitivt opprettholde bloggen. Det er så fint å ha dere fine lesere og jeg får i det siste så mange fine kommentarer så tusen takk! Det holder motivasjonen oppe. Ting jeg gleder meg til er faktisk å se hvem som er i klassen. Det er mange som sluttet og noen måtte bytte klasse på grunn av det ble for mye stress. Jeg studerer 3 år i stedet for 4 år. Dermed tar jeg 2 år på 1 år. Det er flere fag og mer og gjøre men det er definitivt vært det. Jeg sparer på skole penger og leie for et helt år. Så akkurat nå starter jeg mitt andre år på universitetet. ​

Jeg har allerede fått kontakt med en jente som vil kjøpe alle bøkene mine og en annen jente som skal selge noen av bøkene sine til meg. Så må jeg bare kjøpe resten av bøkene men siden neste uke er introduksjonsuke mer eller mindre så håper jeg at flere folk fra 3 året selger bøkene sine. hehe! Jeg kjøper bøker fra andre studenter fordi man kan få en rimligere pris for bøkene. 

 Det er på tide å bytte ut sommer magazinene med skolebøker. 

Studiet starter igjen og jeg håper at jeg kan gi dere studie tips som kan være nyttige. 

Jeg filmet en Pinterest Q and A på youtube kanalen min “alissa c”. Jeg har tidligere ikke sett denne typen video så jeg tenkte at det var interessant. hehe! Jeg synes pinterest er en fin app men jeg glemmer noen ganger at jeg har den hehe. Jeg fortsette med youtube og kanskje flere interessante videoer fra universitets livet og student livet i utlandet. Nå har jeg endelig satt en dag der hvor jeg absolutt skal legge ut en video. 

Ingen av innleggene mine er sponset. Heller ikke den forrige selv om jeg skrev mye godt om interrail osv. Det er bare mine tips til dere og som kanskje kan være fint å vite mer om hvis du har lyst til å spare penger når du reiser. 

Jeg legger ofte merke til at noen blogginnlegg så må man gjøre så mye for å “spare” penger. Eller tjene penger. Blant annet gjøre undersøkelser for å få poeng også penger, men det som er ofte er at de ser etter en mål gruppe og at noen nettsider ikke har nok undersøkelser for at du faktisk får nok poeng for å tjene noe som helst. Det kan også være at undersøkelsen er så lang at det ikke er verdt det. Tid er verdt mer en penger. Tenk blant annet en vanlig jobb ved siden av studie der minimum er 100 kr timen. Men på 5 timer med quizer og undersøkelser får man 50 kr. uff … jeg så blant annet en video der en jente prøvde alle mulig nettsider og “lett tjente penger”… definitivt ikke en god opplevelse. Jeg synes så synd på henne. Men kjempe bra at hun gjorde det og viser hennes erfaringen gjennom vlog. 

Aaaaahhh gruer meg og gleder meg til i morgen. Jeg har fått timeplan og greier og det er ikke veldig mye å skryte av… jeg kan filme en liten video om det for bloggen. Kanskje det er interessant, kanskje ikke men timeplanen er annerledes enn i fjor det skal være sikkert. Mandager er fantastiske hehe! 

Vi blogges <3 
//Alissa 

#timeplan #universitet #skole #video #mening 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg