Den nye hverdagen

Hei fine! Nå som skole har startet igjen har jeg lagt merke til at den nye hverdagen er hard. Det er vanskelig å komme tilbake til nye rutiner, men i dag sto jeg opp klokken 07.00 og måtte være ute av døren 07.45. Jeg hadde min første forelesning klokka 08.45 men siden det tar meg en time å være på skolen så må jeg reise litt tidligere. Jeg har selvfølgelig vloggen på engelsk i de siste dagene. Men jeg føler at det er bra at jeg skriver på norsk. Man mister litt og litt når jeg ikke bruker språket og siden det ikke er noen andre norske jeg pleier å snakke med her i Nederland så må jeg prøve å finne måter å “holde” på språket. 

Den første forelesningen var introduksjon til eksport management. Jeg følte at jeg likte dette faget, men det er jo vanskelig å vite når det bare er introduksjonsdag. Rett etter så hadde jeg Fransk, og den nye professoren snakker bare på fransk nå og ganske raskt i forhold til hun vi hadde i fjor. Jeg er glad for at jeg tidligere har hatt fransk på videregående. 

Jeg tok noen bilder av uni mens jeg hadde pause så her kommer et lite bildedryss:

Det har ikke vært helt min dager i det siste. Mange ting har ikke gått helt som planlagt og mye rart som skjer. Jeg våknet blant annet til at vi ikke hadde noe strøm og dermed hadde bare kaldt vann før jeg måtte dra på skolen. Deretter kom ikke hun som skulle kjøpe alle bøkene likevel på grunn av den ene grunnen etter den andre. Bøkene var ganske tunge på veien dit fordi hun ville ha alle bøkene for hele året. Jeg ble også litt kvalm på toget av en eller annen grunn, som om jeg satt i en karusell. 

Men ellers prøver jeg å være så positiv som mulig. Jeg vil gjerne ikke at dagen min skal bli ødelagt fordi ting skjer men det er jo selvfølgelig kijpt. å ja glemte jeg å si at alle mine 400 bilder ble slettet fra mobilen min fordi icloud ikke hadde mer plass igjen… såååå nå ble det ikke noe vlogg fra Østerrike som jeg hadde planlagt for i dag. Men men i det minste sluttet jeg veldig tidlig i dag. 

Jeg følte meg litt flink fordi jeg spiste spinat til frokost. Jeg er ikke en stor fan men jeg tenkte at jeg burde prøve å spise litt lettere måltider, og kanskje det kan få meg til å føle meg bedre? Mindre sliten osv. 

I kveld så skal jeg se om jeg får redigert en ny video, jeg prøver å legge ut en video hver lørdag hvert fall men blogger selvfølgelig hver eneste dag.

Håper DU får en fiin dag videre! 

vi blogges <3 
//Alissa 

#hverdagen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg