Var ikke HEEELT det jeg forventet (ble DITCHET)

Hei fine! wow når man prøver å kjøpe bøker for dette semesteret så var det plutselig mye vanskeligere enn det jeg forventet. Jeg har blitt ditchet 3 ganger. Jeg har aldri opplevd dette før, men jeg tenkte okei det skjedde en gang så kanskje hun bare hadde det vanskelig med penger, men også skjedde det igjen i dag. Samtidig som det skjedde at jeg fikk melding fra selger at hun plutselig ikke ville selger når vi skulle møte klokken 11 i morgen… jaa… ja.. altså det er jo ikke annet jeg kan si enn okey lol. jeg kan jo ikke akkurat tvinge henne til å selge bøkene til meg hahaha. 

men dette er selvfølgelig trist fordi mens hun hadde lovet bøkene bort til noen andre så kunne jo jeg funnet en annen selger. 

Jeg kjøper alltid bøker fra andre studenter fordi det er billigere og vanligvis så kan man få den for halvpris. Altså jeg bryr meg bare om selve boken så hvis folk har highlightet i den eller noe sånt så gjør det ikke noe for min del. Men ja jeg tror grunnen til at det var så vanskelig dette semesteret er fordi folk i det andre året som vanligvis selger bøkene sine har dratt på utveksling. 

Det jeg synes er mest irriterende er når man har planlagt å møtes også kommer de ikke i det hele tatt eller sender melding. Bøker er ikke akkurat det letteste så jeg endte med å selge dem for lavere pris til bokhandelen. Etter at jeg bærte bøkene (alle sammen) to ganger til uni, ps jeg bor i en annen by, så bare gjorde jeg det letteste. Jeg gikk ikke i underskudd fordi i fjor så kjøpte jeg bøkene for mindre. 

En annen ting jeg ikke forventet var at den ene selgeren ville selge meg boken jeg trengte for 10 euro. Men jeg sjekker naturligvis bokhandelen som er rett ved siden av skolen og ny så koster den 11 euro. Eeeeehmmm tusen takk men nei takk. Da kjøper jeg den heller ny. Det var ikke en gang en tekstbok men en oppgavebok. 

Jeg møter alltid opp tidlig for at de som vil kjøper bøker av meg har nok av tid til å komme og for at jeg ikke kommer for sent til forelesning. Men det føltes litt ut som om de trodde jeg var en bokhandel. Så de kunne bare tekste meg og si “sorry, jeg er i timen, men vi kan ses i morgen”. Når jeg står på skolen til avtalt tid for å selge bøkene mine. Det hadde ikke vært noe problem om det hadde vært noen skap på skolen, men det finnes ikke. Vanligvis så har jeg aldri tidligere hatt noe problem med at folk avtaler og ikke kommer likevel osv.

Men nå har jeg blitt litt lei av hele prosessen så jeg tenker at jeg bare skal kjøpe bøkene fra bokhandelen… selv om prisen blir veldig redusert hvis jeg skal selge dem neste år. Jeg prøver å alltid selge for mer enn jeg selv kjøpte bøkene for. Men jeg skal kjøpe to bøker i morgen av en annen student. Så det er dette som har skjedd med meg de siste dagene.

hehe jeg bare forteller om mine ikke så gode erfaringer på bloggen så dere lesere får et lite innblikk i student livet mitt i utlandet. Jeg er selvfølgelig takknemlig for at jeg i det hele tatt får gå på universitetet. 

Hvordan har uken din vært så langt? 

Vi blogges <3 
//Alissa 

2 kommentarer
    1. Gleder meg til å følge deg videre, kjekt å lese noen gå igjennom noe jeg selv skal neste år (håper jeg.. Må bare tørre å ta det første steget,, Haha!) Masse lykke til videre! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg