Ukens spørsmål #1 når startet jeg med youtube, rare mat kombinasjoner, hvorfor Nederland

Hei fine! I dag tenkte jeg å svare på noen spørsmål. Jeg tenkte at kanskje dette kan være en uke greie jeg gjør hver eneste uke. Selvfølgelig svarer jeg alltid på spørsmål i kommentarfeltet men dette er også en god måte dere kan bli bedre kjent med meg. 

Hva slags rare mat kombinasjoner synes du er godt? 
Hehe, jeg er nok ikke den eneste som synes dette er godt, men jeg liker salami og nugatti sammen. Det er søtt og salt og jeg har fått kommentarer at det er ekkelt hehe men jeg synes det er godt. 

Når startet du med youtube? 
Jeg startet litt i det små 2017 men stoppet i 8 måneder fordi jeg prøvde å finne ut av det med skole og hva jeg skulle gjøre videre. Denne sommeren har jeg vært veldig på igjen men selvfølgelig har det vært dumt for kanalen fordi youtube ikke anbefaler videoene mine hehe. 

Hvor leser du nyhetene? 
Jeg leser mest fra vg og budstikka. Jeg følger også Tv2 Nyhetene på facebook og andre nyhetskanaler så jeg får oppdateringer på nyheter via facebook også. Jeg leser avisen her i Nederland, men det er mest for at jeg skal bli bedre i språket. 

Hva gjør du når du føler deg overrveldet? 
Først så lager jeg meg noe god mat og vasker hele huset. Det er rett før eksamen spesielt (her i nederland har vi 5 eksamener på 2 uker) at det er renest i leiligheten. Etter på bare forsetter jeg med en ting om gangen. Det hjelper meg å skrive ned alt jeg er stresset over på papir og hva jeg tenker at jeg må gjøre, men dette er min måte å “slippe” ting på. Samtidig hjelper dette meg med å prioritere det viktigste. 


Hvor er dette? 
Dette er i Rotterdam, Nederland som er byen jeg bor i akkurat nå. Dette tårnet heter Euromast og jeg har tidligere vært på middag der. Utrolig god mat og jeg fikk også gratis forrett der, veldig uforventet. Litt fancy så man burde pynte seg litt om man skal dit. Vi fikk også en kjempe fin utsikt over hele byen og det er en liten karusell på toppen så du kan sjekke ut 360. Når det er fint vær kan du se hele veien til Belgia. 

Hva er den største fordelen med å være student i utlandet? 
åååh det er såå mange fordeler. Men den aller største er nok at man møter nye mennesker og får et større nettverk. Nå som jeg har venner fra hele verden så får jeg en større forståelse av annerledes kultur. 

Kan du skrive et eget innlegg om fordeler og ulemper med å være student i utlandet? 
Det kan jeg og jeg har også laget en video om det på norsk tidligere men kanskje dette kunne vært interessant å lese om det også. Jeg er så glad for at innleggene mine kan hjelpe en eller annen der ute med mine erfaringer. 

Kan du skrive et innlegg om alternativer til studie? Hvis man ikke er helt klar til å studere ennå?
Ja, jeg har mange venninner som har gått forskjellige retninger så kanskje det hadde vært interessant for dere lesere å lese om blant annet treider, imageakademiet og enkeltemner. For å nevne noen. Det er så mye forskjellig der ute, som naturligvis koster penger men kanskje det sparer deg penger om du heller vil studere 1 år i stedet for 3 eller 5. Men mer om dette senere. 


Hvorfor er youtube kanalen din på engelsk? 
Siden jeg er student i utlandet så har jeg mange venner som vil gjerne se på videoene mine og da er det lettest å filme på engelsk for at alle kan forstå. Men selvfølgelig legger jeg merke til at det er vanskelig å få “personligheten” helt frem på engelsk sammenlignet med norsk. Derfor filmer jeg norske videoer på alissa xox og på bloggen. 

Kan vi forvente flere videoer på bloggen? 
Ja det kan dere, jeg har veldig lyst til å filme på både norsk og engelsk, så jeg må bare jobbe enda hardere for å få det til. Det er jo kanskje morsomt å se via video hvordan livet mitt her er i Nederland. Kanskje hehe. 

Hvorfor valgte du å flytte til Nederland? 
Jeg elsker dette landet. Jeg var på utveksling her i 5 dager når jeg var i første klasse på videregående. Samtidig møtte jeg da min kjære. Jeg har dratt tilbake såå mange ganger etter dette at jeg gledet meg utrolig mye til den dagen jeg skulle flytte hit. Jeg angrer ikke. Prosessen var veldig lang så om du vil ta en hel bachelor i utlandet så er det mye papir arbeid men det er verdt det. Siden Nederland er så sentralt er det bare 4 timer til Paris og 2 timer til brussel. det er så fint at jeg kan ta meg en helg reise til disse stedet og reise mye nå som jeg bor så sentralt i europa. 


Hva gjorde du i går? 
I går redigerte jeg 2 videoer, la ut en video på youtube og postet 2 bilder på instagram kontoene mine. Om du vil lese hvorfor jeg har 4 instagram kontoer, så gjerne sjekk det innlegget ut. hehe. Samtidig dro jeg ut på kvelden og så på fyrverkeri 5 minutter unna leiligheten med sykkel. Jeg elsker fyrverkeri og får skikkelig glede følelse når jeg ser det. På dette bildet ser dere litt hvor mange folk som var der, og dette var allerede når det var ferdig og kanskje en halvtime etter. Det var full fest i byen så høy musikk med kjente artister og masse kule lys. 

Vi blogges <3 
//Alissa 

#spørsmål #mat #svar #youtube #instagram #bilder #fyrverkeri #Nederland 

4 kommentarer

Siste innlegg