Ting som holder meg motivert

Hei fine! I dag tenkte jeg å skrive litt om ting som holder meg motivert. Når det kommer til utdanning eller bare når det gjelder generelt de dagene som ikke er helt tipptopp og man bare vil ligge rett ut og ikke tenke så mye over det så har jeg noen triks som kanskje kan hjelpe dere også. 

Når det er noe jeg virkelig ikke har lyst eller orker å gjøre så tvinger jeg meg selv til å gjøre noe avslappende først. Ja faktisk kan bare det å slappe av maksimalt og sitte med lukket øyene i 10 minutter få motivasjonen min opp igjen. Jeg er en person som elsker å kjede meg noen ganger. Jeg setter pris på tiden når jeg ikke har noen ting å gjøre. 

En annen ting som holder meg motivert er at jeg trenger på fremtiden. Jeg tenker ofte på at ting som jeg gjør i dag og i morgen og dagen etter kan ha en stor effekt på fremtiden min senere. Blant annet så får jeg motivasjon av å vite at hvis jeg står på alle eksamene mine så får jeg kanskje meg en god jobb på grunn av at jeg har valgt en bred utdanning. 

Motivasjon er ikke alltid lett og finne og jeg har mange ganger vært demotivert spesielt når det er mye å gjøre. Dermed skriver jeg ned 3 ting som jeg MÅ gjøre i dag. Om jeg har klart å gjøre gjennom de tingene så kan jeg kanskje fortsette med de andre tingene som må gjøres. For min del er det vanskeligst å komme meg inn i det eller bare starte. For eksempel trening. Jeg har ikke noe i mot å trene, faktisk gleder jeg meg ofte til det, men det å komme seg på treningssenteret er en annen sak. 

Planlegger dagen så enkelt som mulig. Jeg får kjempe motivasjon hvis ting er enkelt. Derfor setter jeg blant annet alle skolebøkene mine rett ved sengen sånn at jeg ser dem og vet at jeg må ta en liten titt før jeg legger meg. Eller har alle skole fanene oppe på pc-en. Alle søstrene synes det ser helt sykt ut fordi om du har sett en av vloggene mine har jeg minst 7 faner oppe. Derfor er det så lettere for meg å gjøre ting selv om motivasjonen ikke er helt på topp. 

Et annet triks jeg liker å gjøre om jeg føler meg veldig slapp er å ta en dusj. Jeg føler at alt blir renset og jeg får masse energi av det. Jeg kan tenke godt og få opp energien. Det samme gjelder mat, men dette er ikke noe jeg kan gjøre hele tiden. 

Om jeg har mye bråk rundt meg så mister jeg også mye motivasjon av å jobbe så blant annet biblioteket er et sted jeg går til. Det er noe med atmosferen og følelsen av at andre rundt meg er produktive som gjør at jeg også vil jobbe og gjøre mitt beste. 

Jeg håper at noen av disse triksene kan hjelpe deg med motivasjonen, om det er skole, jobb eller andre ting. 

Vi blogges <3 
//Alissa 

#motivasjon #trening #enkelt 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg