Ting jeg ikke gjør hver dag

Hei fine! I dag tenkte jeg å skrive et lite innlegg om ting som jeg ikke gjør hver dag. Jeg vet ikke om det er kjempe interessant men ja kanskje litt hehe. Det er veldig mange andre ting jeg ikke gjør hverdag, men her kommer noen av tingene hvert fall. Kanskje senere så kan jeg også skrive om ting jeg gjør hver dag om det også er spennende. 

Noe jeg ikke gjør hver dag er å se på TV. Faktisk så har jeg ikke sett på TV på kjempe lenge, men det er fordi jeg ser på netflix på Macbooken men ja det kan vel så og si nesten være det samme. Vi fikk en TV som innflytningsgave, men vi bruker den aldri. Det går ann å se på youtube fordi den er koblet til nettet (det er en smartTV) men da må jeg nok ha på briller også har vi ikke noe keyboard så hvis vi vil bytte video osv så tar det litt tid fordi da må vi bruke fjernkontrollen. 

En annen ting jeg ikke gjør hver dag er å drikke melk. Jeg har litt laktose intolerant så hvis jeg spiser is og drikker melk så tåler ikke kroppen min det så godt. Det er veldig vanlig at asiatere har dette. 

Selv om jeg burde så spiser jeg ikke grønnsaker hver eneste dag. Jeg spiser det ofte men ikke hver dag. Jeg prøver å spise frukt og annet i løpet av dagen, men noen ganger til middag så spiser jeg ikke grønnsaker. Men mine favoritt grønnsaker er gulrot, brokkoli, potet og agurk. 

Jeg vasker ikke håret hver dag. Dette høres kanskje litt rart ut for noen, men håret mitt blir fortere fet om jeg vasker håret hver dag så jeg pleier å vaske det hver 3 dag eller no sånt. Jeg dusjer naturligvis hverdag men ikke håret. 

Jeg kjøper ikke mat hver dag. Tro meg når jeg sier at det er lett å gå i fellen når kantinen er så nærme og kjøpe lunsj eller bare gå innom mcdonalds eller favoritt restauranten på vei hjem for takeaway mat. Men jeg prøver å være flink til å kjøpe all maten for de neste tre dagene og det kommer ann på hva vi skal spise men planlegge litt sånn at det blir billigere.

Jeg tar blant annet med meg brødskiver fortsatt (det er ikke noe man bare gjør på barneskolen). Samtidig passer jeg på at jeg setter meg et sted hvor det ikke er såå lett å kjøpe mat. Vi har salgsautomater rundt på skolen så fristelsen er og blir veldig stor, men hvis jeg sitter i et klasserom så er det sjeldent jeg går bort å kjøper noe. 


 

Den siste tingen jeg ikke gjør hver dag er å sykle. I Nederland sykler de over alt, men siden jeg studerer i en annen by så er det så å si ganske vanskelig å rekke skolen om jeg skulle syklet hele veien. Men å bruke sykkelen min er jeg ikke flink til, det er jeg heller ikke så vant til å gjøre i Norge så det føles veldig rart at det er en greie som må gjøres om man skal noe “kort eller langt”. Det er et helt parkeringshus for bare sykler i Nederland og man ser bare et hav av sykler overralt. Det er flere sykler enn mennesker og her bor det 17 millioner mennesker. 

Håper du likte denne typen innlegg og vi ses i neste innlegg! 

Vi blogges <3
//Alissa 

#tingjegikkegjørhverdag #sykler #nederland #student 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg