Ukens planer

Hei fine! Nå sitter jeg i forelesning og senere skal jeg på enda en som er fransk. Akkurat nå sitter jeg i forelesningen som heter “european public policy”. Ukens planer er blant annet at jeg skal på en sermoni for andre året. De som har klart å samle (bestå) i alle fagene får noe i Nederland som heter Propedeuse. Dette er et første års diplom som gjør at man kan fortsette videre i studiet. Hvis du ikke består i to fag så må man stoppe studiet og man kan dermed ikke studere det igjen (starte på nytt) så man må finne et annet studiet. 

Av 500 elevene på dette studiet så er det 120 studenter som fikk propedeuse. Hvis du har ikke bestått i et fag så får du ikke diplom men kan fortsette videre, men hvis du da ikke består faget i andre året så må man avslutte studiet. 

Det er litt annerledes system her i Nederland. 

Sermonier er akkurat som når man er ferdig med videregående noe som er ganske rart hehe. Man pynter seg og det er taler, noe å spise og drikke etter sermonien. Det skal nok bli noen bilder. Jeg gleder meg til å se hvordan det blir. 

Jeg har fått inn ny sminke fra venninner som har vært på sephora og det var såå koselig. Dessverre har vi ikke Sephora her, men det er kult at jeg kan prøve noen av produktene dems. Dermed prøver jeg litt av hvert denne uken for å se hva jeg tenker å ha på meg til sermonien. 

Andre planer for denne uken er at jeg skal på forelesninger og seminarer hver dag. Jeg kommer nok til å redigere flere videoer som kommer ut på min engelske youtube kanal. Jeg la blant annet ut en ny video i går. Dette er en av videoene som kommer ut snart. 

Dagens følelse er at jeg føler meg bra. Fin. Noen ganger så er det bra at man føler seg litt ekstra bra. Sola skinner og greier og det er som sommer. 


Jeg håper jeg får planlagt en liten oslo tur. Jeg liker å planlegge reiser veldig lenge i forveien fordi da blir billettene mye billigere. Jeg har blant annet “vår ferie” litt sånn vinterferien som er etter juleferien. Dette er et bilfet jeg tok når jeg sto utenfor Oslo S. Tidligere har jeg skrevet om ting man kan gjøre i Oslo helt gratis. 

Vi blogges <3 
//Alissa 

#ukensplaner #nederland 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg