BETALE MER FORDI MAN ER STØRRE

Hei fine! Akkurat nå sitter jeg på biblioteket og må vente til klokken 13.00 før neste forelesning. I dag tenkte jeg å skrive litt om noe som jeg tenkte på mens jeg satt i toget. Det var ikke veldig lenge siden jeg leste en artikkel om en jente som shoppet på nett og så at det var dyrere for de som ville ha større størrelser på varen. Dette var altså klær hun ville kjøpe. 

Personlig synes jeg dette er veldig rart fordi jeg har aldri opplevd at det har vært noe problem for nettbutikkene før. Det at klær som er helt like men forskjellige størrelser har samme pris burde være en litt selvfølge. Det nettsiden svarte var at det var på grunn av at det var mer stoff om man skulle ha det i større størrelse. 

NEI til dette. Det har aldri vært noe problem før så det burde ikke være et problem nå heller. Jeg synes det er rart at det i det hele tatt var en sak fordi det burde ikke være sånn. Dette kan fort ødelegge for mange. Ut i fra det jeg husker så var det nok forskjell til at man kunne kjøpt en genser til. Altså?… For å spare de pengene så hadde jeg heller latt være å shoppe på den nettsiden. Det blir som å sende meldingen “Du er større, så du må betale mer”. Jeg går gjerne opp i størrelse hvis dette gjør at klærne sitter mer komfortabelt på. Hvis jeg skal presse meg inn i små størrelser, for å spare penger så ser dette bare enda verre ut. 

Det at man burde være slank og syltynn for å passe inn er det allerede nok av i samfunnet. Alt for å passe inn. Jeg sier heller JA til DIVERSITY. Det at alle i forskjellige fasonger skal kunne gå på catwalken i New York og at dette lager overskrifter. For å være ærlig burde dette virkelig ikke lage overskrifter, fordi det burde VÆRE en SELVFØLGE. Det at mote industrien tar det mer frem er egentlig som mange youtubere sier, ikke fordi de bryr seg men fordi det er større market. Det handler om profit. 

Når vi selvsagt går inn på det så er det også dette med sminke. Ta Rihanna som et godt forbildet og mange store merkeprodukter burde følge hennes eksempler. 8 farger for foundation er ikke nok. Ja jeg har venninner som klager på dette og det er noe som også bidrar til utelukke andre. 

Hva synes du om dette? 

Vi blogges <3 

//Alissa 

#mote #betale 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg