Debatter jeg følger med på

Hei fine!
Dette er noen av debattene jeg følger med på akkurat nå.

Jeg så på Leaving Neverland som er en dokumentar om Michael Jackson. Nå er ikke debatten bare om han har eller ikke har misbrukt barn, men også om musikken hans burde være tilgjengelig fortsatt på grunn av denne saken. Personlig synes jeg at musikken hans burde fortsatt være tilgjengelig. Han lever ikke lenger og kan ikke forsvare seg, noe som gjør saken enda vanskeligere. Det er dumt at hele dokumentaren på 4 timer er bare fra en side og deres familie. De har fått intervju via Oprah og andre plattformer. Intervjuene er veldig ensidig som viser deres opplevelser. Jeg føler at hele saken er utrolig trist.

Enda en sak som jeg har fulgt med på er: «Skal barn av IS-kvinner hentes hjem?». Jeg synes NRKTV gjorde en utrolig bra jobb å legge frem forskjellige synsvinkler der det store spekteret kommer frem. Enda en vanskelig debatt. De snakker om barn som er uskyldige. Gjennom denne saken, kom det frem at ei dame ble fratatt borgerskapet fra England. Dette er utrolig vanskelig debatt. Hun hadde akkurat født et barn, men etter noen dager omkom barnet.

Blogger-makten og kroppspress er selvfølgelig en debatt som er veldig komplekst. Påvirkere (influencere) og bloggere har mye makt. Det er derfor viktig å bruke makten til noe bra. Det er også viktig at foreldre blir med på denne debatten. Hva som er riktig eller ikke. Unge som hører at de ikke er bra nok som de er. De unge som blir eksponert for komplekser som de ikke visste hadde tidligere. Det er her man må virkelig ta dem tilbake ned på jorda og si «du er bra nok» Den beste måten å løse dette på er å godta seg selv. Det burde også være den eneste måten. Ingen bloggere eller influensene kommer til å si til unge «JA, du MÅ fikse på det», men definitivt vil man følge forbilder sine fotspor som gjør at det er enda viktigere å fremme at «selv om jeg gjør dette, så trenger ikke du å gjøre det!».

Til slutt så er eurovision en debatt jeg følger med på. Hvilket land vinner i 2019? Jeg syns det er utrolig mange bra sangere, og innslag i år. Jeg må si jeg gleder masse til å se!

Hvilke debatter følger du med på nå?

Vi blogges

-Alissa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg