Gratulerer Nederland

Hei fine!

WOW for en fest det var i helgen når Nederland vant Eurovision 2019. Jeg elsker sangen og gleder meg masse til neste år! Jeg håper selvfølgelig at ESC kommer til å være i Rotterdam. Artisten som vant, Duncan, er fra Rotterdam. I avisene har byen annonsert at de er villig til å ha det her. Det samme gjelder byene Maastricht og Utrecht. På nyhetene var det full fest og på flyplassen hadde mange fans dukket opp for å ønske sangeren velkommen tilbake. Det var utrolig koselig å se! God stemning.

Hvis Rotterdam er byen som blir valgt til å holde Eurovision 2020, så skal jeg definitivt prøve å skaffe billetter. Jeg elsker musikk! Eurovision er noe jeg vil oppleve hvert fall en gang i livet mitt. Jeg skal også prøve å dra med typen selv om han ikke er like glad i Eurovision som jeg er. Men disse eventene pleier å vare ganske lenge utover kvelden og det er bra å ta med noen jeg kjenner.

I år satt jeg hjemme og så på med typen. Vi gjettet på hvilke land som kom til å få flest stemmer. Jeg trodde naturligvis Nederland fordi det er så mange som har sagt at det er deres favoritt. Jeg gjettet også Italia, mest fordi jeg likte sangen selv. Vi ble utrolig overrasket over at Nord Macadonia fikk så mange stemmer av juryen.

Et land jeg skulle ønske var med i finalen er Kroatia. De hadde en bra sang både i fjor og i år så det hadde vært kult om de hadde opptred på scenen.

Jeg ble sinnsykt sjokkert når programlederne sa “I am sorry, zero points” til Tyskland. Det ble en veldig rar stemning på direkte sendingen også.

Spennende helg:
Jeg kan ikke tro at Game of Thrones er ferdig. Den aller siste episoden ble lagt ut klokken 03.00 på HBO og jeg var våken så jeg kunne se på episoden. Personlig synes jeg at de var litt for raske med å ende serien på denne måten. Jeg forventet litt mer. Jeg har fulgt med siden sesong 3 skulle starte og leste den første boken før jeg så sesong 1.

Siden HBO har ganske mange bra serier så har jeg laget en liten liste over serier jeg vil se fremover.

Krypton
Trust
Killjoys
Blinded by the Lights
Freakish
The strain
Sharp objects
C.B. Strike (J.K Rowling
Success?

You’ve been tagged
All night
Famous in love
Channel zero season 2
Manifest continue
Heathers?
Guidance
Ja’mie: Private School Girl
Roswell, New Mexico
Liar

Jeg sjekket ut the act og den var veldig bra. Serien var spennende og basert på en sann historie.

Vi blogges <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg