HVA JEG HAR SPIST DENNE MÅNEDEN

Hei fine!

Hvis det er noe jeg elsker så er det bilder av mat. Jeg blir sulten og får veldig lyst til å være kreativ på kjøkkenet. Samtidig så får jeg så mye inspirasjon av å se på matlagingsprogrammer.

I dette innlegget tenkte jeg å dele med dere hva jeg har spist den siste måneden. Dette er ikke alt jeg har spist men dette er rettene og alt jeg har rukket å ta bilde av. Jeg pleier å legge ut på instagram story hva jeg spiser hvis det ser skikkelig digg ut eller om jeg har laget ting selv noen ganger.

Denne retten heter “Bun Bo Xao- beef vermicelli dish” som består av vietnamesisk fiskesaus, wokket biff strimler, ris nudler, nøtter, gulrøtter og augurk. Jeg elsker denne retten fordi den både er varm og kald. Den smaker fantastisk fordi biffen er marinert og myk.

I en av mine nyeste videoer hvor jeg “tester nye produkter i tre dager” så ligger denne oppskriften og fremgangsmåten til denne retten. Dette er en vegansk pasta rett som består av løk, maccaroni, squash, tomater, buljong og plantebasert kjøttdeig. Jeg filmet sammen med mine venninner og det er utrolig koselig.

Hva er vel ikke diggere enn en varm belgisk vaffel til dessert? Denne vaffelen var så varm og perfekt til anledningen. Jeg valgte å spise den med melis men det var også muligheten for å ha nutella og jordbær på. Kanskje jeg kommer til å velge det neste gang. Belgiske vafler i Nederland er så gode men jeg må si at de faktisk er enda bedre i Belgia haha.

Jeg klarer nesten ikke å gå to uker uten å spise favoritt maten min pho. Denne er laget hos pho restaurant i Rotterdam og der ser du meg ofte hehe. Pho er en vietnamesisk nuddelsuppe og består av kjøttboller, risnudler og selve suppen er kokt oksehale og løk. Det er det diggeste i hele verden.

Siden jeg var på date med kjæresten min så bestemte vi oss for å prøve noe nytt. Dette er to vietnamesiske brød med svinekjøtt. Dette er en forrett, men den kan også spises som en lunsj.

Venninnen min anbefalte meg dette produktet. Dette er popcorn men med karamelisert sukker og salt. Det er utrolig digg å spise og jeg håper at dette er et produkt som blir enda mer tilgjengelig. Akkurat nå kan jeg bare kjøpe det i butikken “Albert Heijn” som er nesten som Rema 1000. Dette popkornet er vegansk og glutenfri. Dette merket har også sjokolade popkorn og søt kokosnøtt og vanilje popkorn. Det er spennende. De vil jeg gjerne teste om jeg ser de i butikken.

Jeg elsker å spise stekt ris. Det er billig og bra for studentlivet. Man kan også ta det med på skolen og på universitetet så har vi mikrobølgeovn. Det du trenger er løk, hvitløk og kjøtt, også to egg og ris. Stek dette sammen i en panne og pass på at du koker risen ferdig først før du legger den i pannen. Tilsett salt og pepper om du har lyst.

I går fikk min kjære skikkelig lyst på pannekaker. Derfor ble det pannekaker til dessert. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er verden største fan av pannekaker så jeg pleier å spise max 2 stykker. Det endte med at han spiste 8 stykker. Men min favoritt om jeg skulle spise det er enten med nugatti eller melis.

Håper du ble sulten og kanskje synes dette innlegget var litt interessant.

Vi blogges <3
– A

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg