Hvordan få lappen!

Hei fine!

I dagens blogginnlegg tenkte jeg å dele med dere hvordan DU kan få lappen!

Tro meg når jeg sier at dette er en av de beste opplevelsene som skjer når man blir 18. Når man legger i masse krefter, energi og timer, ser man at det er verdt det når man endelig er ferdig med oppkjøring og sensor sier at du har klart det!

Mitt beste tips når det kommer til teorien: Kjøp boken, men bruk mest teoritentamen.no appen. Dette innlegget er ikke sponset eller noe, men både jeg og tvillingen min brukte denne appen for å få følelse av hvordan teori-spørsmålene kom til å se ut. Vi klarte det, begge to, på første forsøk. Det var verdt det!

Et annet tips jeg vil gi dere er å finne en trafikkskole som fungerer for deg. Det er DU som investerer og da er det DU som burde velge den skolen som du kommer til å like. Ikke finn det billigste der ute, fordi det kan til slutt koste mer, rett og slett fordi du ikke lærer ordentlig. Hør med venner og se på anmeldelser. Pass på at du ikke betaler for mye. Noen trafikkskoler sier at du kan betale for «pakker» men det er ikke sikkert at du trenger hele pakken.

Tips 3: Øvelseskjør så mye du kan. Caroline og jeg var heldig, fordi vi hadde en super dedikert mamma. Hun ville at vi skulle øvelseskjøre så mye som mulig. Vi tok begge lappen manuelt. Dersom du allerede kan litt om teknikk og kjøring gjør at du kan spare masse penger. Pass på at du ikke lærer deg uvaner, mens du øvelseskjører. Jeg anbefaler å vite hvor gass, brems og hvordan man starter, er noe man øver på hjemme. I tillegg til å ta noen timer på trafikkskolen.

Tips 4: er å spørre om vanlige steder sensor kjører på. Det er vanlig at statens vegvesen velger de samme rutene for oppkjøring. Dermed er det litt lurt å vite litt hvordan veiene går, dersom du skal ta oppkjøring i en annen by.

Det er i tillegg lurt å spørre om hva slags type spørsmål sensoren spør om på oppkjøringen. Jeg fikk spørsmålet om jeg kunne vise om vindusviskerne fungerte. Det er også viktig å huske svarene når du kjører generelt også!

Om du burde ha automat eller manuell…Dette burde du spørre deg selv og din familie om. Om dere vanligvis kjører med automat hjemme og det er det eneste du vil kjøre med i fremtiden, så kan det være enklest å ta automat. Mange av venninnene mine har valgte dette. Et annet eksempel er at de fleste i USA har automat lappen.

Mamma ville at alle som kunne ta lappen i familien skulle ha manuell, fordi vi bruker mest slike biler. Vi liker også at vi skulle ha mulighetene oppe, i og med at du ikke kan kjøre manuell biler, hvis du har automat lappen. Det kan være litt stress, men absolutt verdt det.

Håper dette er noen tips og triks til hvordan man får lappen!

Vi blogges ❤

-Alissa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg