Hyttetur & ensomhet

Gjesteinnlegg av Caroline

 

Hei fine dere!

 

Studier og skole kan være kjempe travelt. Hele høsten har jeg drevet med et prosjekt på skolen. Prosjektet har gått ut på gruppearbeid og velge et tema vi er ekstra interessert i. Jeg skal selvfølgelig fortelle om hytteturen!

 

Gruppen min og jeg valgte å dra til Blefjell en helg i høst, for å komme oss vekk og skrive på prosjektet. Det var kjempe deilig å komme seg vekk fra travle dager!

 

På hytteturen lagde vi super god mat, og ble ordentlig kjent med hverandre. Vi gikk tur og koste oss skikkelig!

 

 

 

Det var helt fantastisk at ei i gruppen hadde tilgang til hytte! Å komme seg ut av byen er noe jeg virkelig setter pris på.

 

Vi var fem jenter på tur. En av de tingene jeg tenkte ofte på under hytteturen –  var ei venninne sa til meg. Hun fortalte meg at selv om hun var med oss, så følte hun seg ensom.

 

Byen kan føles veldig anonymt. Ensomhet er noe 1 av 5 studenter føler på. Det er spesielt når du ikke har noen du føler du kan prate ordentlig med, og det er ikke alltid like enkelt å prate med venninner om ting. Vit at du ikke er alene.

 

Studier kan både være den beste og verste perioden. Det kommer helt an på hva man vektlegger som viktigst. Venninner, familie, kjæreste, fester, karakterer, jobb… Det er vanskelig å balansere alt sammen, men da velger man å prioritere det som er viktigst for en.

 

Med trangt studentbudsjett er det utrolig vanskelig å ikke jobbe ved siden av studier. Samtidig som det kan det være vanskelig å finne seg venner med en gang man starter på studiet.

Det er viktig å være sosial, mens man studerer, men det er også viktig å fokusere på studiet. Få med seg forelesninger, arbeidskrav og være forberedt til eksamen.

 

 

Opp i alt dette er det ikke uvanlig å føle på ensomhet. Jeg har tenkt noen ganger på at man kan føle seg ensom, selv om man er med andre.

Det er alltid viktig å ha noen å snakke med, men samtidig så er det vanskelig å finne ut hvem man skal snakke med.

Noen ganger kan det være at man ikke trenger nødvendigvis å snakke, men bare være til stedet for hverandre.

 

Kanskje, og bare kanskje – kan man føle seg litt mindre ensom.

 

Har du noen gang følt på ensomhet?

 

– Caroline<3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg