Klar for del 2

Hei fine!

I kveld er det altså semi-finale del 2 for Eurovision og jeg gleder meg! Jeg følger med via nettsiden og har satt på alarmen så jeg får med meg sendingen klokken 21.00. Det er gratis å se på og hva er vel ikke bedre enn det?

De landene jeg håper kommer videre til finalen er Norge, Nederland, Frankrike, Armenia, Italia og Malta. Disse er landene jeg hører aller mest på akkurat nå. Jeg håper at det høres like bra ut på live sendingen som på spotify haha!.

Jeg ble overrasket over at semi-finalen del 1 var super rask. Tidligere har jeg ikke sett på semi-finalene, men bare selve finalen.

Selvfølgelig gleder jeg meg aller mest til The Grand Finale! Det er alltid rundt 17 mai og nå er det bare 3 dager igjen. Jeg føler at det er litt ekstra fest fordi man får se alle tallene fra hvert land. 12 poeng er den beste scoren et land kan få av et annet land. Det er så synd at man ikke kan stemme på sitt eget land. Dette året skal jeg stemme på Frankrike eller Italia på Eurovision appen.

Hvis Nederland eller Norge vinner så skal jeg definitivt prøve å skaffe billetter. De hadde sagt at det optimale stedet for Eurovision (om Nederland vinner) er i Rotterdam som er byen jeg bor i nå. Prisene kommer til å bli skyhøye for hotell og opphold. Dette er også en av grunnene til at jeg aldri turt å dra til Eurovision landet. For eksempel i år er ESC i Tel Aviv Israel og det var ikke utsolgt på semi finalene blant annet fordi hotellene kostet 18 000 kr. WOW for en pris!

Tanker om semi-finalen del 1:
Er det bare jeg som ble overrasket over at San Marino kom videre? Sangen hørtes helt annerledes ut og jeg er enig med scoringen til VG på denne sangen. Men jeg håper det blir enda bedre på selve finale dagen.

Jeg digget Austrialia! For en stemme og jeg tror at hun kommer langt. Sangen er utrolig fengende synes jeg og det er så kult med krone på hodet. Hvor kult og rart hadde det ikke vært om Eurovision var i Australia neste år? haha! Det hadde vært veldig interessant.

Jeg synes også Belgia og Kypros hørtes litt annerledes ut på live sendingen enn “vanlig”, men disse er også veldig kule sanger. Veldig trist at Beligia ikke er med i finalen.

I dag:
I dag hadde jeg en skikkelig bra dag med en venninne. Vi dro til Dortdrecht og tok fine bilder. Vi dro også til Pho som er min favoritt restaurant.

Her kommer et bildedryss fra i dag:

Venninna mi har 2 søte hunder. De heter Sunny og Dash. De er utrolig kosete og snille og jeg får alltid lyst på hund etter jeg har vært på besøk. Dessverre så er jeg ikke nok hjemme til å kunne ha så mye ansvar. Jeg vil at jeg skal være tilgjengelig når som helst for kjæledyret mitt om det skulle skje noe. Det koster også en del å ha hund. Men men det er utrolig koselig at hun tok med dem når hun flyttet fra USA. De har til og med sine egne pass.

Vi blogges <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg