Klar for ferie!

Hei fine!

Bloggen hadde noen tekniske problemer som gjorde at jeg ikke hadde muligheten til å blogge hele uken. Men nå er jeg tilbake!

Uken som gikk:
Denne uken har vært litt av en berg og dalbane. Jeg startet mandagen med eksamen. Rett før eksamen fikk jeg overraskende private nyheter fra venninnen min. Jeg var helt i sjokk og følte at jeg var en dårlig venn fordi jeg måtte prioritere eksamen. Tidspunktet var nok litt dårlig også. På grunn av venninnen min’s nyhet så skjønner jeg godt hvorfor hun valgte å ikke ta eksamen. Hun var på universitetet for å snakke med rådgiver.

Jeg hadde også to andre eksamener på onsdag og torsdag. På torsdag, fikk jeg vite også rett før eksamen at to av venninnene mine vurderer å slutte på studiet. Vi er nå i andre året på bachelor. Så dette var naturligvis veldig leit å høre. Vi diskuterte litt om hvorfor de vurderte å slutte. Samtidig hvilke alternativer de kan starte å søke på nå.

Jeg er den personen som alltid foretrekker å ha en plan B for alle situasjoner. Derfor var mitt beste tips til dem å sjekke ut hva de kanskje ville gjøre til høsten. For eksempel, hvis de har lyst til å flytte til utlandet, så burde de sjekke eventuelle steder og hvilke universiteter som har bachelor programmet de har lyst til å studere. Vi snakket litt om Skottland, men på grunn av Brexit så er det ikke mulig å forutse hva som kommer til å skje. Hun ene venninnen min sa at hun vurderte de skandinaviske landene. Så jeg sa at jeg kan hjelpe henne med norsken om hun velger Norge hehe.

Eksamen gikk bra (tror jeg). Jeg gjorde mitt beste. Under eksamen måtte jeg alltid minne meg selv på at jeg ikke kan gjøre noe med andre situasjoner mens jeg sitter i eksamensrommet.
Jeg vet jeg har eksamen når døgnrytmen er helt ødelagt. Jeg er ikke den eneste hehe. Jeg snakket med venninnen min etter eksamen. Vi snakket blant annet om hvor lite søvn vi begge hadde hatt den siste uken.

Her kommer et bilde fra byen jeg bor i:

Denne utsikten er bare fantastisk. Jeg er utrolig glad for at jeg kan se denne utsikten hver dag.

Klar for ferie:
Rett etter eksamen var jeg i lykkerus! Det var en utrolig følelse. Nå har jeg to uker fri fordi jeg starter det neste semesteret i februar. Jeg skal ta en hjemtur til Norge og jeg gleder meg til å være omringet med familie og venner. Jeg gleder meg ikke til snø haha. Det er utrolig vakkert, men sykt kaldt.

Her kommer noen bilder jeg tok i dag:

Planer for helger:
På fredag skal jeg på date med kjæresten min. Vi skal til byen og spise lunsj på Sumo sushi restaurant. De har en all you can eat deal og han har aldri spist sushi før. Det blir spennende.

På lørdag skal jeg spise på en restaurant med en venninne. Hun er en av mine beste venninner her i Nederland. Hun skal blant annet fortelle meg litt om det nye forholdet hennes. Jeg gir henne naturligvis litt dating tips og triks hehe. Dette er hennes første ordentlige forhold. Det er så utrolig koselig!

På søndag skal min kjære og jeg spise middag med familien hans. Jeg er super glad for at familien hans og jeg kommer godt overens. Vi har vært på ferie sammen og spiser middag sammen ofte.

Etter eksamen er det naturligvis lov å feire!

Vi blogges <3
-A

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg