Klarer ikke sterk mat

Hei dere,

Kanskje jeg er verst når det kommer til dette tema. I går var jeg på kinesisk restaurant og det var drit sterk mat. Da jeg var yngre så likte jeg heller ikke å spise sterk mat så derfor har jeg ikke klart å bygge en bra toleranse mot dette. Jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg var bedre på å spise sterk mat fordi da kunne jeg blant annet spise alt som ble servert. Dessverre måtte jeg bestille mine egne retter, som ikke var sterke, men jeg prøvde litt av den sterke maten. Det var så sterkt at jeg og venninnen min begynte å svette. haha! Vi drakk også masse ginger ale for å prøve fikse det, men det beste er egentlig melk. De hadde bare jordbær melk men alt for å få vekk en brennende tunge. Alle delte på rettene og vi hadde en stor plate på bordet som kunne rotere. Totalen for middagen kom på 3000 kr og siden vi delte på rettene så trengte vi bare å betale rundt 260 kr hver. Billig! Vi fikk også 10% avslag på rettene, noe som er digg når du basically bestiller alt på menyen.

Vi var 9 jenter og en gutt og alle var fra Kina eller hadde foreldre som er fra Kina. Derfor var også hovedspråket Mandarin under middagsbordet. Jeg har vært med familien, sett nok serier til å kunne følge samtaler og skjønner en del. Jeg er forsatt nybegynner i språket men det vekker masse minner når folk snakker. Dette er jeg også overrasket over, men veldig hyggelig.

I går hadde jeg også på meg en jumpsuit og alle sa den var fin. Det er drit koselig å høre. Noen av jentene hadde jeg møtt før og noen var helt nye folk så det var hyggelig å lage nye bekjentskap. Morsomt å høre på andres erfaringer og at de drar motivasjon av å høre på mine erfaringer. Alle studerer masteren så de stresser litt, men tar seg tid til å dra på restauranter. Restauranten het Sansan. Veldig god mat, men jeg gleder meg fortsatt til pho i kveld.

Helt vilt hvor digg det er at ting begynner å gå tilbake til normalen. Det er forsatt hjemmekontor i NL men i morgen skal de åpne mer og mer. Ting jeg vil bli flinkere til er å nyte konserter og andre morsomme eventer som skjer. Det er ikke noe jeg vanligvis bruker penger på, men kanskje det er noe jeg faktisk liker? Jeg har dratt på theater, konserter, komiker show men er alltid litt i tvil om jeg skal bruke penger på sånne ting. Jeg pleier å dra hvis jeg får det gratis. Jeg elsker å bruke penger på mat, klær og reise. Når jeg var i London så dro vi på show og det var en opplevelse jeg aldri glemmer.

Den neste reisen jeg har planlagt er stockholm. Det kan hende jeg drar til Belgia før dette, men vi får se. Jeg elsker den nye jobben min fordi det er mulig å dra utlands. Det er forsatt gøy selv om det bare er 2 timer unna. Men det er det diggeste med å bo å sentral europa. Vi kan dra 4 timer og vi er i paris og 3 timer så er vi i tyskland. Med jobben har jeg allerede sovet på 4 stjerner hotell og sett Brussel by night. Det var helt nydelig

Her kommer bilde av maten og Brussel, Belgia

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg