Koselig på festival ! Consert at sea i Nederland

Hei fine!

I går var jeg på festivalen Consert at SEA! Det var så utrolig koselig. Consert at sea var i Brouwersdam, Zeeland. Vi drakk masse brus og spiste pizza, pomme frites og poke bowl.

Vi kjørte i en time fra Rotterdam. Vi fikk heldigvis låne bil av faren til venninna mi. Det var ganske langt unna men det var verdt kjøreturen. Vi hadde på radioen på full guffe og hørte på artistene som skulle være på festivalen. Vi hadde fått billettene gratis. Det var veldig rart når vi ankom fordi det var nesten ingen biler på veien, men stappfullt var det og helt utsolgt.

Artistene som spilte var blant annet Nielson, BLØF, Guus Meeuwis, WULF og Golden Earring. Jeg elsker å lære språk via musikk. Samtidig så tvinger det meg til å lære språket bedre hvis jeg omringer meg med folk som bare snakker språket. Selvsagt hadde jeg forberedt meg til festivalen ved å lære lyricsen.

Mine favoritter er Nielson og Guus Meeuwis. Sangene er på Nederlandsk. En sang man burde lære seg hvis man skal flytte til Nederland er Het is een nacht av Guus Meeuwis. De fleste kan denne og mange blir imponert om du klarer å synge med i baren eller på eventer hehe. Det var kult å se han live. Dette er en typisk sang mange drikker til hehe. Vi sto helt foran når Nielson skulle synge. Det var ganske god plass og god stemning.

Her kommer et lite bildedryss :

Festivalen var ved stranden. Det var 23 grader og sol, men det blåse veldig så det ble veldig kaldt. Det beste var å stå inne i folkemassen fordi da ble det mye varmere.

De hadde to scener. En ved stranden og en litt lenger unna. Så kunne man gå frem og tilbake for å høre på forskjellige artister til ulike tider. De kommende dagene kommer de til å ha 4 scener.

Maten var veldig god. De hadde masse forskjellig mat der. Vårruller, shoarma,kylling curry, poke bowls, sushi, pomme frites, hamburger, pannekaker, is og popkorn blant annet. Det var litt dyrt. Man måtte kjøpe mynter som man da kunne bytte med billetter, mat og drikke. En poke bowl ca. kostet 120 kr og en pomme frites kostet 38 kr. Vi kjøpte først 14 mynter til ca.400 kr også, 10.5 mynter til ca.300 kr. En tur i parishjulet var 1 mynt.

Vi kjørte pariserhjulet. Det var iskaldt på toppen fordi det blåste noe helt forferdelig. Jeg tenkte at på grunn av varmen så trengte jeg ikke å ta med meg genser. Men så feil kan man ta. Heldigvis så danset vi så masse og det ble varmt.

Man kunne sjekke ut konserten på livestream på youtube. Vi var der bare den første dagen fordi det var et dagspass. Vi måtte også kaste billettene med en gang vi kom inn.

Hvordan er det å være lav når man er på konsert? Vel… det blir ofte at jeg må passe meg litt for armer og albuer. Ja, jeg ble slått i hodet en gang av en som var litt full og danset med armene som om hun hadde all plassen i hele verden i en stappfull folkemasse. (jeg var ikke den eneste som ble truffet). Samtidig så blir det litt vanskeligere å se noe som helst. Alle var høyere en meg, med mindre de var barn hehe. Nederland er jo kjent for å ha et høyt gjennomsnitt når det kommer til høyde på befolkningen. Dette er ofte grunnen til at jeg ikke drar på så mange festivaler til vanlig. Jeg elsker å høre på live musikk og stemningen, men det er litt kjedelig å ikke kunne se noe hehe.

konserten varte til klokken 23.30. Det var utrolig travelt på vei hjem fordi alle med bil måtte vente i over en halvtime for å komme seg ut av parkeringplassen. Siden vi var parkert lengst unna så måtte vi gå et stykke. Men det var verdt det fordi da kom vi oss fortere ut av parkeringen. På radioen var Nielson med sangen Ijskoud på vei ut av parkeringen hehe.

Konklusjonen er at det var drit koselig. Definitivt noe av det koseligste jeg kommer til å huske denne sommeren.

Vi blogges <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg