Pakketips til deg som skal studere i utlandet

Hei fine !
I dag har jeg fri. Jeg har fri hver tirsdag fremover, noe som er utrolig deilig! Forhåpentligvis blir det flere blogginnlegg fremover.

I dagens innlegg så skal jeg snakke om hvordan man kan pakke til utveksling. Jeg har snakket med venninner, i tillegg bor jeg selv i utlandet så dette er noe jeg har erfaring med. Alle disse tipsene kan kanskje hjelpe deg med å pakke bedre og smartere til din neste tur!

Mitt aller første tips er å ta med det grunnleggende. For eksempel favoritt buksene og skjortene som du bruker mye til hverdags. Ta med undertøy og pakk dem i små lommer så du har alt på et sted.

Tips nummer 2 er å ikke ta med for mange sokker. I utlandet så er sokker veldig billig og du kan spare en del plass i bagasjen ved å bare ta med noen par. Jeg kjøpte 27 par sokker til min tvilling Caroline og det tok en stor del av håndbagasjen.

Tips nummer 3 er å ikke ta med for mye toalett saker. Det holder med det viktigste for de første dagene du bor i utlandet, men som regel så har de andre produkter eller de samme produktene for billigere pris i butikken. Du sparer masse plass!

Tips nummer 4 er å ikke ta med klær til alle årstidene. Det er ikke sikkert det trengs. I landet du skal til, så kan det hende det ikke regner like mye eller er like kaldt. Derfor anbefaler jeg å finne ut så mye som mulig om studentlivet i landet du skal bo i før du tar med deg alle klærne.
Her i Nederland for eksempel er det aldri snø, derfor trengte jeg ikke å ta med vinterjakken.

Tips nummer 5 : det holder med max 2 kofferter. Det jeg la merke til når jeg hentet utvekslingsstudenter forrige uke var at det var mange kofferter. Noen hadde med så mye som 6 kofferter! (Utvekslingsstudentene jeg hentet skulle bare være i Nederland i 6 måneder). Når du flytter til utlandet så er det greit å kunne bære alle tingene dine selv og sørge for at det ikke blir for mye styr. Det er også en mindre risiko for å miste bagasjen hvis du har færre kofferter.

Håper at dette hjalp deg

God tur!
Vi blogges <3
– A

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg