Reise destinasjoner på budsjett

Hei fine ! I dag tenkte jeg å skrive litt om reise destinasjoner du burde sjekke ut om du har lyst til å reise men fortsatt vil spare penger.

Jeg kommer naturligvis til å nevne steder i Europa, men om du vil ta deg en weekend tur, så er disse stedene perfekte. 

1. Budapest. Dette er en kjempe fin by og jeg dro hit i år. Definitivt billig med mat og hotel. Det var vakkert og parliamentet kommer jeg til å huske for alltid. Vi dro også til et spa og det er så mange fine og gratis turist attrasksjoner i byen.


2. Praha. Veldig fin by om du ikke liker å reise veldig langt. Opphold og mat var billig og jeg anbefaler denne byen til både de som er studenter eller hvis du bare vil reise med et billig budsjett.

3. Berlin. Så utrolig vakker by. Jeg ble faktisk overrasket over hvor godt jeg likte denne byen. Anbefaler Mall of Berlin om du vil spise en pizza for 30 kr.

4. Amsterdam. Litt dyrere enn Budapest og øst europa men definitivt under 1000 lappen for flybilletter. Flybilletter er alltid billigere om man bestiller tidlig.

5. Brussel. Anbefaler denne byen hvis du vil dra bare en helg. Jeg følte at vi fikk sett det viktigste på 48 timer. Hotellet var super fint og veldig fint plassert. Maten er også ganske billig. Belgiske vafler kostet 10 kr. Fanastisk god og varm.


Bonus! London. Dette er ikke budsjett men fortsatt burde nevnes siden det er en fin by å shoppe i. En annen by jeg elsket var Roma men det vil jeg heller ikke si var veldig billig. Maten var kjempe god og hotellet fikk vi billigere siden vi bestilte tidlig, men om du vil ta tog rundt i Italia så er det litt ekstra kostnader.

Alle bildene er tatt av meg, når jeg var i disse byene. Nå som jeg bor i Nederland så er det mye lettere å reise rundt osv fordi blant annet Brussel er bare 2 timer unna og flyplassen i Amsterdam har fly som flyr over hele verden.

En reise er etter min mening den perfekte julegave. En annen grunn til at jeg fikk muligheten til å reise så mye er fordi jeg dro på interrail. Det er mange som ikke vet om dette men det er at man kan reise rundt i hele europa med denne billetten. Dette er ikke sponset, men bare mine tips til dere.

Jeg gleder meg masse til å besøke en by sør i Nederland. Jeg skal dit rett før nyttår så det blir nok en del bilder på bloggen.

Jeg kan ikke tro at det er så kort tid igjen til jul. Jeg føler ikke samme julstemningen som før, men jeg tror jeg bare må høre mer på jule musikk. Jeg tok noen bilder, til instagram storyen min, av juletrær på universitetet. Treet var perfekt pyntet. Jeg elsker at byen gløder opp.

Vi blogges <3
– A

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg