Stjålet sykkel

Hei

I går skulle jeg på jobb og dagen startet ikke helt som jeg hadde forventet. Først fant jeg ikke nøkkelen til kontoret og begynte å få dårlig tid. Jeg skulle velkomme en ny intern til mitt team. Det er også jeg som har arrangert dette. Heldivis er jeg heldig som har kontor 10 minutter unna der jeg bor. Derfor tenkte jeg “greit bare finn nøkkelen og dra”. Den var selvfølgelig i vesken men i en annen lomme som jeg aldri bruker til vanlig. Jeg hadde sjekket alle jakker, bukser, lommer og andre vesker som jeg kunne tenke på. Men men.. når hodet ikke er helt på plass så ble det mer og mer stress. Så gikk jeg ut av døren og klar til å dra på jobb. Jeg var klar til å låse opp sykkelen men den var ikke der. Irritert begynte jeg å bli og hadde en rar følelse i magen. Jeg spurte meg selv: hadde jeg parkert sykkelen et annet sted i går? Men nei.. det var ikke tilfellet. Jeg tok tak i låsen og den hadde blitt kuttet av. Det er Så irriterende fordi noen hadde stjålet sykkelen min. Dette er andre gangen dette skjer med meg og det er like irriterende hver gang. Forrige gang var det midt i sentrum og denne gangen var det rett utenfor der jeg bodde.

Jeg bruker ikke så mye penger på sykkelene mine på grunn av dette. I dette nabolaget er det ikke så uvanlig heller men det er fortsatt en investering å måtte kjøpe ny sykkel etter et par måneder hvert år. Jeg er helt avhengiig av sykkelen min. Jeg drar på trening, jobb og til restauranter for å møte venner. Sykkelen er også hovedgrunnen til at jeg kan bli hos venner lenger om kvelden, om det ikke er flere t-baner eller trikker som går hjemover.

Derfor brukte jeg dagen min på den nederlandske finn.no og endte med en ny sykkel klokka 16.00. effektivt og denne gangen tok jeg en som er veldig rusten, og jeg håper den ikke blir tatt. Totalt har jeg brukt 700 kr for sykkelen. Jeg er glad for at jeg fikk fiksa sykkel såpass raskt, siden det er lørdag og fint vær. Først vaar jeg redd for at sykkelen kunne være for stor, men glad for at det er en barnesykkel. Jeg tror det er en barnesykkel hverfall for den passer helt perfekt til meg. Det er litt kleint å kjøpe sykkel i Nederland fordi vanlig høyde på mange av menneskene her er 1.70 og opp. Kjæresten min er 1.93m. Derfor finner jeg aldri bukser som passer eller sykkel som passer perfekt.

Men for å videre forteller om i går, så endte det med at jeg tok mopeden til jobb. Moped i nederland kan man kjøre hvis man har lappen og det er bare å registere på appen. De har tre forskjellige Felix, Go sharing og Check. Personlig er min favoritt Check fordi mopeden er liten og det er mange nok i området for å kunne komme seg hjem raskt.

Her er bilde av den nye sykkelen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg