Trener 3-4 ganger i uken

Hei dere,

Hvis det er noe jeg har vært dårlig på de siste årene har det vært å trene. Før tenkte jeg at jeg ikke har tid, at det alltid er noe morsommere jeg kan gjøre. Men nå har jeg virkelig satt det på prioriteringer og to do lista. En time her og en time der, og plutselig trente jeg 4 ganger forrige uke. Det er enda morsommere når jeg drar på gruppetimer. Jeg liker Zumba, latin dans og bodybalance. Den siste er mer for å strekke seg og ikke en like tøff økt som andre ting. Ellers går jeg på tredemølle og ror. Det kommer litt anpå hva jeg føler for.

Hvordan klarer jeg å trene 3-4 ganger i uken? Det beste er å gjøre det rett etter jobb. Hvis jeg drar hjem først så orker jeg ikke. Fordi da er det middag og en kort vei til kjøleskapet. Men siden jeg har satt opp gruppetime klokka 18.30 kan jeg sitte på kontoret til 18.00 og sykle til treningssenteret. Et annet tips er å ha treningssenteret nærme hjemmet. I helgene er det litt tyngre å stå opp så da velger jeg å trene rundt 11.30 eller 13.15. Hvis jeg har en gruppe time eller setter det opp på kalenderen, det er da det skjer.

Et annet tips jeg har er å ta på treningstøy. I helgene spesielt er det enkelt å bli i pysjen, men med et fint treningsset, føler jeg meg motivert til å gidde å ta en time for å gå på mølla. Det er ikke alltid jeg trener en hel time, noen ganger 45 minutter og andre ganger 1.5 time. Hvis jeg strekker kan jeg ta litt ekstra tid for å hente vann og andre ting.

I natt sov jeg ikke så bra. Jeg sovna rett etter lunsj som er en dum ide når jeg må på jobb 09.00. For jeg endte med å ikke sovne før 04.00. Men jeg håper at treningen kan gi meg litt energi og at jeg legger meg til vanlig tid i kveld. Døgnrytme sliter jeg med noen ganger. Det er spesielt når jeg har mye å tenke på og mange baller i luften.

Det føles som sommer. Akkurat nå er det 17 grader i Nederland og det skal bli 20 grader og sol i morgen. Det er på tide å ta frem sommerkjolen og solbrillene. Jeg blir i skikkelig glad humør av at det er sol og varmt.

Hva gjør du for å finne motivasjonen til å trene?

Her er bilde av Svanen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg