Valentine’s dagen

Hei fine !

Akkurat nå har jeg pause. I dag har jeg bare et fag ; Journalism and Media. Dette er en minor som handler om journalistikk og vi skal blant annet skrive artikler. Vi lærer om hva er journalistikk og hva er forskjellen mellom nyheter og journalistikk. I tillegg snakker læreren om alle kan være journalister.

Det er veldig spennende. Da jeg gikk i 10 klasse så ville jeg bli journalist. Jeg hadde også skyggedag hos Drammens tidene. Der lærte jeg veldig mye om hvordan det var å være journalist i DT og hva de gjorde og fulgte en som jobbet der en hel dag.

Vi snakker også om journalistikk i forskjellige land. Nederland har annerledes regler om å svise fullt navn og bilder i media. Mens i Tyskland er det helt annerledes. En i klassen kommer fra Bermuda og en annen kommer fra Brazil og USA, så de begynte å diskutere hva slags regler de har. Det er spennende å få innsikt i hvordan nyheter er skrevet annerledes og hva som ligger på topp nyheter i forskjellige land.

Jeg slutter i dag klokken 12, dermed er det en veldig kort dag.

Sola skinner og det er så varmt! Våren er her!

Gårsdagen:
I går var det valentine’s dag. Jeg hadde en fantastisk aften sammen med typen. Vi dro på middag, favoritt restauranten min Pho. Pho er en vietnamesisk suppe. Vi fikk en liten overraskelse der: en rose etter vi hadde betalt!

Som en liten valentine’s gave ga jeg en bok og te til typen. Te-en var fra Pukka og det var ingefær og sitron smak. Boken jeg valgte var på salg: en kokebok. Kokeboken setter fokus på budsjett. Jeg tenkte at dette var en perfekt måte å få litt inspirasjon til fremtidige middager.

Vi blogges ❤
– A

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg